פטרת ציפורניים בהנקה

תקופת ההנקה היא תקופה בה התינוק ניזון מחלב האם של אימו. בתקופה זו, האם לא יכולה לקחת תרופות שכן רכיבים שנמצאים בגופה יכולים לעבור דרך ההנקה אל התינוק ולסכן אותו. לכן, אם את מניקה ואת סובלת מפטרת הציפורניים, אין לטפל בה על ידי כדורים. עם זאת, קיימות שיטות טיפול נוספות. על טיפול בפטרת ציפורניים בהנקה נרחיב במאמר הבא.

 

פטרת ציפורניים בהנקה- מהי פטרת ציפורניים?

פטרת ציפורניים היא פטרייה שגורמת לזיהום בציפורניים. פטרת הציפורניים בדרך כלל תתחיל כנקודה לבנה או צהובה מתחת לאחת הציפורניים, בדרך כלל בקצה. ככל שהזיהום הפטרייתי יחמיר, פטרת הציפורניים תגרום לתסמינים נוספים ביניהם התעבות הציפורן, התפוררות שלה ועוד.

פטרת ציפורניים יכולה להשפיע על ציפורן אחת או מספר ציפורניים במקביל. יש לקחת בחשבון כי לאחר הטיפול פטרת הציפורניים עלולה לחזור לכן חשוב מאוד לעקוב אחר הציפורניים, לשמור על היגיינה ולמנוע מהפטרייה להתפשט ולהחמיר. יש לשים לב כי פטרת ציפורניים עלולה להתפשט גם מעבר לציפורניים., אם את מניקה ואת סובלת מפטרת הציפורניים, אין לטפל בה על ידי כדורים. עם זאת, קיימות שיטות טיפול נוספות. על טיפול בפטרת ציפורניים בהנקה

פטרת ציפורניים בהנקה- מה התסמינים?

לפטרת ציפורניים יש תסמינים שונים, כאשר חלקם אסתטיים וחלקם עלולים להשפיע על התפקוד.

  • כתם לבן או צהוב- כפי שציינו קודם, פטרת ציפורניים בדרך כלל תתחיל ככתם לבן או צהוב מתחת לציפורן. עם הזמן הכתם יתפשט ויצבע את הציפורן כולה. לעתים הציפורן תהפוך לשחורה או ירוקה.
  • ציפורן עבה מאוד- לעתים פטרת הציפורניים גורמת להתעבות של הציפורן. במצב כזה הציפורן תהיה עבה מאוד כך שקשה לחתוך אותה.
  • התפוררות- במידה שאתם נוגעים בציפורן והיא נשברת או מתפוררת הדבר עלול להעיד על פטרת ציפורניים.
  • כאבים בציפורן- כאבים או אי נוחות בציפורן בעת מגע בציפורן או לדוגמא כאשר אתם מנסים לנעול נעליים, עלולים להעיד על פטרת ציפורניים. שימו לב שכאשר הזיהום הפטרייתי מחמיר הוא עלול לגרום לקשיים וכאבים בהליכה.

פטרת ציפורניים בהנקה- מה הגורמים?

קיימים מספר גורמים להתפתחות של פטרת ציפורניים-

  • שהייה במקומות לא היגייניים- אחד הגורמים הנפוצים להתפתחות של פטרת ציפורניים בקרב אנשים בריאים הוא שהייה במקומותפטרת ציפורניים בהנקה- מה התסמינים? לפטרת ציפורניים יש תסמינים שונים, כאשר חלקם אסתטיים וחלקם עלולים להשפיע על התפקוד. לא היגייניים. לדוגמא, מקלחות משותפות בחדר הכושר, עלולות להיות מצע מצוין להתפתחות של פטרת הציפורניים. גם סלוני ציפורניים שלא מנקים טוב את המכשירים יכולים להיות מצע להידבקות.
  • הידבקות- במידה שאחד מבני משפחתכם סובל מפטרת הציפורניים, אתם נמצאים בסיכון גבוה להידבקות בפטרת הציפורניים. יש לשים לב כי הפטרייה עצמה אינה מדבקת. ההידבקות תיגרם על ידי מגע אינטימי מתמיד או על ידי שימוש בכלים שונים, כמו לדוגמא המקלחת.
  • נעילת נעליים הדוקות ומיוזעות- בעקבות כך ספורטאים שנועלים נעלי ספורט לאורך זמן רגישים יותר לפטרת הציפורניים.
  • קשישים בעלי מערכת חיסונית חלשה נמצאים בסיכון להתפתחות פטרת ציפורניים.
  • אנשים שסובלים ממחלות שפוגעות במערכת החיסונית נמצאים בסיכון להתפתחות פטרת ציפורניים. מחלות לדוגמא הן איידס, סוכרת, סרטן, פסוריאזיס ועוד.
  • נטילת תרופות שמדכאות את המערכת החיסונית, כמו סטרואידים לדוגמא, עלולות לגרום להתפתחות של פטרת הציפורניים.

 

פטרת ציפורניים בהנקה- דרכי טיפול

כפי שהבנו שטיפול בכדורים עבור אישה מניקה הוא לא אפשרי. אז אילו טיפולים כן אפשריים?

  1. טיפול מקומי

טיפול מקומי הוא טיפול שמתבצע על ידי מריחה של משחות שונות על גבי הציפורן. החיסרון המרכזי של טיפול מקומי הוא שהוא נפרש עלאחד הגורמים הנפוצים להתפתחות של פטרת ציפורניים בקרב אנשים בריאים הוא שהייה במקומות לא היגייניים. גבי תקופה ארוכה ורבים מהמטופלים לא מתמידים במריחת המשחות. כמו כן, לעתים הציפורניים עבות מידי והמשחות לא חודרות ולא מטפלות ביעילות בפטרייה, מה שמקשה על יעילות הטיפול. עם זאת, בטיפול מקומי יש סיכוי נמוך מאוד לתופעות לוואי חמורות. קיימות משחות רבות אפשריות ביניהן אגיספור, לוסריל, בטרפן, אמטריקס ועוד.

טיפול על ידי מריחה של משחות לא אמור לחדור מבעד לעור, אך לא תמיד מדובר בטיפול המומלץ שכן יכול להיות סיכוי שרכיבים מסוימים ייכנסו לגופה של האישה. לכן, יש לקבל ייעוץ מרופא הנשים בנוגע למשחות מסוימות.

  1. טיפול בלייזר

טיפול בלייזר הוא טיפול יחסית חדש אך הוא נחשב לאחת השיטות היעילות ביותר לטיפול בפטרת הציפורניים והוא ניתן לביצוע על נשים בתקופת ההנקה. מה זה אומר?

בטיפול בלייזר למעשה משגרים קרן לייזר דרך הציפורן הנגועה בפטרת. קרן הלייזר המשוגרת למעשה הורסת את הפטרייה והורגת את הנבג. הרקמות הבריאות מסביב ושורש הציפורן לא נפגעים וכך הציפורן תוכל להמשיך לצמוח בהמשך. לאחר כארבעה עד חמישה חודשים הציפורן תגדל מחדש בלי הפטרייה.

  1. תרופות סבתא

תרופות סבתא הן למעשה טיפולים טבעיים. ריכזנו לכם מספר אפשרויות לטיפולים טבעיים בפטרת ציפורניים.

  • טיפול במי חמצן

על מנת לטפל בפטרת ציפורניים על ידי מי חמצן כל שעליכם לעשות הוא להשרות את הציפורניים שלכם, בידיים או ברגליים במי החמצן.טיפול בלייזר הוא טיפול יחסית חדש אך הוא נחשב לאחת השיטות היעילות ביותר לטיפול בפטרת הציפורניים והוא ניתן לביצוע על נשים בתקופת ההנקה.

מי חמצן עובדים בצורה יעילה מאוד נגד פטרת ציפורניים. לשם כך עליכם ליצור תערובות של מי חמצן עם מים קרים. כך אתם הורגים את זיהומי הפטרת באופן טבעי ותמנעו מהם אפשרות להתפשט. אז איך זה עובד?

על מנת לטפל בפטרת ציפורניים עם מי חמצן עליכם לקחת 100 מ"ל של מי חמצן 3% רפואיים או טבעיים ולשים אותם עם ליטר של 1 מים מזוקקים בתוך גיגית. לאחר מכן, הכניסו את כפות רגליכם או את כפות ידיכם לתוך הגיגית למשך 20 דקות. את הטיפול יש לבצע באופן יום יומי עד שהפטרת נעלמת. ניתן לבצע את הטיפול בכל בוקר או בכל ערב לאחר המקלחת.

  • טיפול ביוגורט

טיפול ביוגורט הוא טיפול טבעי נגד פטרת ציפורניים. היוגורט עשיר מאוד בבקטריה אצידופילוס שהופכת את היוגורט לתרופה יעילה כנגד זיהומים המתפתחים על הציפורניים או בין האצבעות. בנוסף היוגורט מכיל מיקרואורגניזמים ידידותיים לאדם, בעלי השפעה בהשמדת זיהומים פטרייתיים.

איך זה עובד?

על מנת לטפל בפטרת ציפורניים עם יוגורט יש שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא מרוח את היוגורט על כפות הרגליים או הידיים שלכם ולתת ליוגורט להתייבש. לאחר מכן יש לשטוף את היוגורט עם מים קרים.

האפשרות השנייה היא לשים את גביע היוגורט בגיגית ובתוכה לשים את כפות רגליכם או כפות ידיכם. את הציפורניים עטפו היטב ביוגורט ותנו ליוגורט להתייבש. לאחר מכן יש לשטוף עם מים קרים.

  • סודיום ביקרבונט

סודיום ביקרבונט הוא למעשה אבקת סודה לשתייה והוא מהווה טיפול יעיל מאוד לפטרת ציפורניים. איך זה עובד?

על מנת לטפל בפטרת ציפורניים על ידי סודיום ביקרבונט צריך שהיחס בין הסודה לשתייה והמים יהיה 1:3, כלומר כף סודה 1 על 3 כפותעל מנת לטפל בפטרת ציפורניים בעת הנקה עם עמילן תירס, יש לשים חצי כוס עמילן תירס בגיגית עם 3 כוסות מים רותחים וערבבו היטב. מים. את התערובת שימו בנעליים שלכם ותנו להן להתייבש לבד. השילוב יחסל את הפטריות שנמצאות בנעליים שלכם.

  • עמילן תירס

גם עמילן תירס יכול להיות טיפול מצוין נגד פטרת ציפורניים. את עמילן התירס ניתן להוסיף לכל מיני קרמים ומשחות על מנת למנוע את פטרת הציפורניים. העמילן הוא חומר סופג מדהים והוא סופג את הלחות. מאחר שפטרת הציפורניים היא גם תוצאה של לחות, זה פתרון מצוין נגדה.

אז איך זה עובד?

על מנת לטפל בפטרת ציפורניים עם עמילן תירס יש לשים חצי כוס עמילן תירס בגיגית עם 3 כוסות מים רותחים וערבבו היטב. לאחר שהמים התקררו מעט, הכניסו את כפות הרגליים או הידיים לגיגית והשאירו אותם למשך 30 דקות. את הטיפול בצעו כל יום עד שפטרת הציפורניים נעלמת.

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!