פטרת בציפורניים אצל תינוקות

פטרת בתינוקות פטרת בציפורניים אצל תינוקות  היא זיהום פטרייתי השכיח בקרב תינוקות, שכן תינוקות וילדים נוטים להכיר את הסביבה באמצעות מגע. פטרת הציפורניים מתפתחת בקלות, ובולטת בכל עונות השנה, בייחוד בסביבה חמה ולחה.

ציפורני תינוקות גמישות יותר ועשויות להתנק ממיטת הציפורן ביתר קלות, דבר המגביר רגישות לצמיחת פטרת הציפורניים.

פטרת בציפורניים אצל תינוקות: מהם הגורמים?

מערכת חיסונית חלשה וסביבה חמה ולחה הינם גורמים המקדמים את התפתחותה ושגשוגה של הפטרייה. המערכת החיסונית של התינוק אינה מפותחת במלואה, מה שמגביר את רגישותו ללקות במחלות, בהשוואה למבוגרים. למרות העובדה שתינוקות זוכים לנוגדנים המועברים מהרחם כדי לסייע בהדיפת חיידקים, הם אינם מסוגלים להדוף זיהומים פטרייתיים ולכן חשופים יותר להתפתחות פטרת בציפורניים אצל תינוקות.

תינוקות חשופים יותר לזיהומים בחודש הראשון של חייהם. אמבטיות או משטחי רחצה נגועים הם מקור נפוץ להדבקה בפטרת הציפורניים.

סביבה חמה הינה מקור מצוין להתפתחות של חיידקים ופטריות. תינוקות נוהגים למצוץ אצבעות, סביבה הטובה דיה אף היא להתפתחות פטרת ציפורניים. פטרת ציפורניים שוכנת בעיקרה על העור.

פטרת בציפורניים אצל תינוקות ודרכי הדבקות

תינוקות פגיעים יותר לזיהומים או פטרת בציפורניים אצל תינוקות. זיהומים פטרייתיים המתבטאים בצמיחה פטרייתית בפה, יכולים לעבור לציפורניים כאשר התינוק מוצץ את אצבעות ידיו. פטרת ציפורניים נירפאת על ידי צמיחת ציפורן חדשה. ציפורני התינוק הרכות מוחלפות בהדרגה ברקמה קשה חדשה. תינוקות וילדים נדבקים בזיהומים פטרייתיים לעיתים קרובות מאחר ונוהגים לחלוק חפצים ולבלות יחדיו. חלק מזיהומים אלה הם מדבקים ונוטים להתפשט בקלות מאדם לאדם.

קשר חברתי או שיתוף של חפצים, משחקים וכלי אוכל עם מישהו הסובל מפטרייה יכול להפיץ את הפטרייה מאדם אחד למשנהו. שגשוגן של הפטריות בסביבה חמה, כהה, ולחה, מקלחות משותפות, בריכות, חדרי הלבשה, ואף שימוש בנעליים וגרביים כל אלה הינם מקורות מצויינים להדבקות בפטרת הציפורניים. שימוש באנטיביוטיקה יכול לגרום להדבקות בזיהום. אנטיביוטיקה הנלחמת בחיידקים, ומסייעת בהרג זנים רבים של חיידקים עשויה להזיק לגוף. חיידקים מזיקים אלה בדרך כלל נלחמים עם הפטריות על סביבת המחייה. לפיכך כאשר האנטיביוטיקה ממגרת זן אחד של חיידקים, הפטריות מאמצות את הסביבה ומנצלות אותה. הפרעות במערכת החיסונית מקדמות צמיחה של פטריות, שכן הגוף במקרה זה אינו מסוגל להלחם בזיהום.

טיפול בפטרת ציפורניים

דגימת עור או דגימה של הציפורניים ותרביות משמשות לפעמים לאיתור הזיהום הפטרייתי. תכשירים רפואיים כמו שמפו תינוקות מיוחד יכולים לעזור להפטר מהפטרת. כמו כן שמירה על ציפורניים גזוזות יכולה לעזור להפחתת הסיכון להתפתחות פטרייה בציפורניים.

קרמים ותרופות אנטי פטריותיים הם בדרך כלל אינם יעילים כנגד פטרת בציפורניים אצל תינוקות. הסיבה לכך היא כי מבנה הציפורניים מקשה על חדירת התכשירים החיצוניים לחדור לרקמה. אם זאת הטיפול המסורתי בפטרת הציפורניים בתינוקות וילדים מורכב בדרך כלל מתרופות ומשחות. תרופה אוראלית נפוצה לפטרת הציפורניים כוללות טרבינאפין ואיטרקונאזול. תרופות אלו פועלות דרך מניעת ההדבקות בפטרייה באמצעות צמיחת ציפורן חדשה. רופאים בדרך כלל ממליצים על שימוש במשחות מקומיות במקרים קלים בלבד של פטרת ציפורניים.

טיפול אלטרנטיבי הינו חלופה לטיפול הקונבנציונאלי בפטרת הציפורניים. למרות שאף ניסוי קליני אינו מוכיח בוודאות את יעילותו, ראיות מציעות את השימוש בחומץ אשר מסייע במיגור התופעה ופועל לעיכוב צמיחת הפטרייה. סביבה חומצית מעכבת למעשה את התפתחותה של הפטרייה.

רופאי ילדים מעודדים את השמירה על היגיינת הגוף אצל תינוקות, הכוללת החלפת גרביים באופן תכוף, רחיצה וייבוש של הידיים והרגליים באופן קבוע, כמו גם הימנעות משימוש משותף בבגדים. חשוב לוודא כי התינוק לובש נעליים או סנדלים המגנים עליו מפני מגע עם משטחים ציבוריים.

מה הם הגורמים השונים אשר יכולים להוביל להופעה של פטרת בציפורניים אצל תינוקות?

בסופו של דבר, בדומה להופעה של מחלות או תסמינים רפואיים אחרים, גם כאשר מדובר על פטרת בציפורניים אצל תינוקות, אזי שישנם מספר גורמים שונים אשר יכולים להגביר את הסיכון ולגרום להופעה של פטרת בציפורניים אצל תינוקות. הגורמים הללו הם כדלקמן –

  • אקלים לח – סביבה לחה מהווה את הקרקע הפורייה והנוחה ביותר להתפתחות ושגשוג של פטרת. תינוקות, כמעט תמיד פגיעים יותר להופעה של כל סוג של פטריה, בשל העובדה שתינוקות כמעט תמיד נמצאים במגע עם משטחים או חפצים בעלי לחות גבוהה. הרחקה של התינוק מחפצים או ממשטחים לחים – עשויה למנוע ולהרחיק את ההופעה של פטרת בציפורניים אצל תינוקות אצל התינוק שלכם.
  • אקלים חם – מעבר ללחות, חום הוא גורם האקלים הנוסף שיכול ועשוי להשפיע על הגידול וההתרבות של פטריות למיניהם. פטריות אוהבות ללא כל צל של ספק חום, אשר נותן להם את האפשרות להתפתח ולגדול בקצב מהיר מנשוא. לרוב, אנחנו מנסים להקפיד על כך שהתינוק שלנו יימצא בסביבה חמימה. בגלל שתינוקות נוטים להכניס לפה דברים רבים, הפטריות מסוגלות לעבור לציפורניים שלהם דרך הפה במקרים רבים מאוד.
  • מערכת חיסון בלתי מפותחת – מערכת החיסון היא מערכת שאמורה למנוע הופעה והתפתחות של מחלות ותסמינים רפואיים רבים אצל בני אדם. אצל תינוקות, המערכת החיסונים היא לרוב חלשה יותר, דבר אשר עוזר ומסייע גם כן להתפתחות של פטרת בציפורניים אצל תינוקות.

באילו מקרים צריך לפנות לרופא בעקבות הופעה של פטרת בציפורניים אצל תינוקות?

כאשר הפטרת לא חולפת לאחר פרק זמן ממושך של טיפול עצמי, והציפורניים הופכות להיות בעלות צורה מעוותת, או צורה עבה מהרגיל עלינו לעזוב את הכל ולפנות לטיפול רפואי מוסמך.

אם התינוק או התינוקת שלכם סובלים מפטרת, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לגשת לרופא עור מומחה של תינוקות ומשם להתקדם עם הטיפול המתאים והראוי. מאוד מומלץ שלא להזניח את הבעיה, שכן היא רק עלולה להחמיר אם לא מטפלים בה בזמן ולהתפשט לאזורים אחרים

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!