פטריות ברגליים בצבא

פטריות ברגליים הן דבר נפוץ מאוד בצבא, בגלל המקלחות המשותפות, המגורים המשותפים, הנעליים המיוזעות, הלחות והחום. מהן פטריות ברגליים ומה אפשר לעשות? במאמר הבא נרחיב על שני הסוגים הנפוצים ביותר של פטריות ברגליים בצבא- פטרת כף הרגל ופטרת הציפורניים.

פטריות ברגליים בצבא – פטרת כף הרגל

פטרת כף הרגל היא זיהום פטרייתי הפוגע בעור כף הרגל והיא נפוצה במיוחד בקרב ספורטאים ואף בקרב חיילים. פטרת כף הרגל נגרםבמאמר הבא נרחיב על שני הסוגים הנפוצים ביותר של פטריות ברגליים בצבא- פטרת כף הרגל ופטרת הציפורניים. על ידי קבוצת פטריות הנקראת דמטופיטים שנמצאים על גבי עורנו. במידה שהעור נקי ויבש, הפטריות לא מתפשטות ולא גורמות לזיהום. אך, כאשר העור לח ורטוב לאורך זמן, הפטריות גדלות, מתפשטות וגורמות לזיהום מקומי בעיקר בין אצבעות כפות הרגליים.

פטריות ברגליים בצבא – תסמינים של פטרת כף הרגל

פטרת כף הרגל היא בדרך כלל זיהום קל שיופיע בין אצבעות כף הרגל או כל גבי כף הרגל. התסמינים של פטרת כף הרגל כוללים גרד, צריבה, תחושת עקצוץ ואי נוחות כללית בין האצבעות של כפות הרגליים. לעתים יכולה להתפתח פריחה אדומה, יובש ניכר בתחתית כף הרגל, קילוף של העור ושלפוחיות מגרדות. במידה שהפריחה חמורה, עור כך הרגל עלול להיסדק. הסדקים עלולים לגרום לחשיפה של הרקמה מתחת לעור וזה מעלה את הסיכון להתפתחות של זיהום חיידקים משני.

כמו כן כאשר יש זיהום פטרייתי ניתן לראות ציפורניים עבות בעלות צורה חריגה או בצבע שונה.פטריות ברגליים בצבא - פטרת כף הרגל פטרת כף הרגל היא זיהום פטרייתי הפוגע בעור כף הרגל והיא נפוצה במיוחד בקרב ספורטאים ואף בקרב חיילים.

פטריות ברגליים בצבא – הגורמים לפטרת כף הרגל

ישנם מספר גורמים להתפתחות של פטרת כף הרגל בצבא-

  • מצע גידול- פטריות בכלל ופטרת כף הרגל בפרט משגשגות בתנאים לחים, חמים ורטובים. כלומר, הנעליים הצמודות, הלוחצות, המיוזעות והחמות בצבא הן מצע מושלם להתפתחות פטרת כף הרגל. הן יוצרות סביבה לחה וחמה בה הפטרייה משגשגת. גם מזג אוויר חם ולח תורם להתפתחות של הפטרייה.
  • הידבקות- פטרת כף הרגל היא פטריה מדבקת שיכולה להתפשט על ידי מגע עם אדם נגוע או עם משטחים מזוהמים כמו מגבות, רצפות, שירותים משותפים, מקלחות משותפות ונעליים. כל אלה נפוצים מאוד בצבא, ולכן חשוב מאוד לשמור על היגיינה ולהסתובב במתחמים המשותפים עם כפכפים.
  • נעליים וגרביים- שימוש בגרביים או בנעליים לא נקיות ולחות יכול לגרום להתפתחות של פטרת כף הרגל. כמו כן, שימוש בנעליים ובגרביים צמודות ולא נוחות גם הוא יכול לגרום להתפתחות הפטרייה.
  • מערכת חיסונית מוחלשת- אדם הסובל ממחלות שמחלישות את המערכת החיסונית או לוקח תרופות שמחלישות את המערכת החיסונית נמצא בסיכון להתפתחות של פטרת כף הרגל.

פטריות ברגליים בצבא – טיפול בפטרת כף הרגל

מקרים רבים של פטרת כף הרגל יכולים להיות מטופלים על ידי תרופות ללא מרשם. תרופות אלה יכולות להגיע במגוון צורות כמו ספריי, קרם, ג'ל או אבקות לדוגמא.

אך יש לקחת בחשבון שבמידה שפטרת כף הרגל התפשטה והחמירה חשוב מאוד לטפל בה על ידי רופא העור. רופא העור יוכל להתאים לפטרייה תרופה מתאימה כמו טופיקלי או פומיי. יש לקחת בחשבון שבמקרים רבים פטרת כף הרגל חוזרת ויש לבצע טיפול ממושך על מנת להיפטר ממנה.

פטריות ברגליים בצבא – פטרת הציפורניים

פטריות ברגליים בצבא - תסמינים של פטרת כף הרגל פטרת כף הרגל היא בדרך כלל זיהום קל שיופיע בין אצבעות כף הרגל או כל גבי כף הרגל.

פטריה נפוצה נוספת בצבא היא פטרת הציפורניים. פטרת ציפורניים היא פטרייה שגורמת לזיהום בציפורניים של הידיים או הרגליים. בדרך כלל פטרת הציפורניים נפוצה יותר בציפורני הרגליים. פטרת ציפורניים היא מצב די נפוץ שמופיע בקרב אחוז גבוה של האוכלוסייה, כאשר לרוב אצל מבוגרים וקשישים.

פטרת הציפורניים ברגליים בדרך כלל תתחיל כנקודה לבנה או צהובה מתחת לאחת הציפורניים, בדרך כלל בקצה. ככל שהזיהום הפטרייתי יחמיר, פטרת הציפורניים תגרום לתסמינים נוספים ביניהם התעבות הציפורן, התפוררות שלה ועוד.

פטרת ציפורניים ברגליים יכולה להשפיע על ציפורן אחת או מספר ציפורניים במקביל. יש לקחת בחשבון כי לאחר הטיפול פטרת הציפורניים עלולה לחזור לכן חשוב מאוד לעקוב אחר הציפורניים, לשמור על היגיינה ולמנוע מהפטרייה להתפשט ולהחמיר. יש לשים לב כי פטרת ציפורניים ברגליים עלולה להתפשט גם מעבר לציפורניים, לאזורים שבין אצבעות כפות הרגליים, לעור כפות הרגליים וכדומה.

פטריות ברגליים בצבא – תסמינים של פטרת הציפורניים

לפטרת ציפורניים ברגליים יש תסמינים שונים, כאשר חלקם אסתטיים וחלקם עלולים להשפיע על התפקוד.פטריות ברגליים בצבא - תסמינים של פטרת הציפורניים לפטרת ציפורניים ברגליים יש תסמינים שונים, כאשר חלקם אסתטיים וחלקם עלולים להשפיע על התפקוד.

  • כתם לבן או צהוב- כפי שציינו קודם, פטרת ציפורניים בדרך כלל תתחיל ככתם לבן או צהוב מתחת לציפורן. עם הזמן הכתם יתפשט ויצבע את הציפורן כולה. לעתים הציפורן תהפוך לשחורה או ירוקה.
  • ציפורן עבה מאוד- לעתים פטרת הציפורניים גורמת להתעבות של הציפורן. במצב כזה הציפורן תהיה עבה מאוד כך שקשה לחתוך אותה.
  • התפוררות- במידה שאתם נוגעים בציפורן והיא נשברת או מתפוררת הדבר עלול להעיד על פטרת ציפורניים.
  • כאבים בציפורן- כאבים או אי נוחות בציפורן בעת מגע בציפורן או לדוגמא כאשר אתם מנסים לנעול נעליים, עלולים להעיד על פטרת ציפורניים. שימו לב שכאשר הזיהום הפטרייתי מחמיר הוא עלול לגרום לקשיים וכאבים בהליכה.

פטריות ברגליים בצבא – גורמים להתפתחות פטרת הציפורניים

קיימים מספר גורמים להתפתחות של פטרת ציפורניים ברגליים בקרב אנשים בריאים-

  • שהייה במקומות לא היגייניים- אחד הגורמים הנפוצים להתפתחות של פטרת ציפורניים בקרב אנשים בריאים הוא שהייה במקומות לא היגייניים. לדוגמא, מקלחות משותפות בצבא, עלולות להיות מצע מצוין להתפתחות של פטרת הציפורניים.
  • הידבקות- במידה שאחד מבני משפחתכם סובל מפטרת הציפורניים, אתם נמצאים בסיכון גבוה להידבקות בפטרת הציפורניים. יש לשים לב כי הפטרייה עצמה אינה מדבקת. ההידבקות תיגרם על ידי מגע אינטימי מתמיד או על ידי שימוש בכלים שונים, כמו לדוגמא המקלחת. לכן, אם אתם נמצאים סמוך לאדם שסובל מפטרת ציפורניים חשוב מאוד להקפיד על היגיינה, אפילו כפליים מן הרגיל.
  • נעילת נעליים הדוקות ומיוזעות- עוד גורם נפוץ מאוד להתפתחות פטרת ציפורניים. בעקבות כך ספורטאים וחיילים שנועלים נעליים הדוקות לאורך זמן רגישים יותר לפטרת הציפורניים.
  • אנשים שסובלים ממחלות שפוגעות במערכת החיסונית נמצאים בסיכון להתפתחות פטרת ציפורניים. מחלות לדוגמא הן איידס, סוכרת, סרטן, פסוריאזיס ועוד.
  • נטילת תרופות שמדכאות את המערכת החיסונית, כמו סטרואידים לדוגמא, עלולות לגרום להתפתחות של פטרת הציפורניים.

 

פטריות ברגליים בצבא – טיפול בפטרת הציפורניים

על מנת לטפל בפטרת הציפורניים יש מספר אפשרויות העומדות לפניכם. האפשרות הראשונה היא לטפל בפטרייה באופן מקומי על ידיפטריות ברגליים בצבא - גורמים להתפתחות פטרת הציפורניים קיימים מספר גורמים להתפתחות של פטרת ציפורניים ברגליים בקרב אנשים בריאים מריחת משחות, קרמים או לק לציפורניים. תרופות כאלה לדוגמא יהיו אגיספור, לוסריל, בטרפן, אמטריקס ועוד.

האפשרות השנייה העומדת לפניכם היא לטפל בפטרת הציפורניים על ידי נטילת כדורים. חשוב מאוד לפני נטילת הכדורים לבצע בדיקה של תפקודי הכבד. כמו כן יש לבצע את הבדיקה גם במהלך הטיפול, על מנת לוודא שתפקודי הכבד נשארו תקינים.

אפשרות נוספת לטיפול בפטרת הציפורניים היא על ידי לייזר. בשיטה זו למעשה משגרים קרן לייזר דרך הציפורן הנגועה בפטרת. קרן הלייזר המשוגרת למעשה הורסת את הפטרייה והורגת את הנבג. הרקמות הבריאות מסביב ושורש הציפורן לא נפגעים וכך הציפורן תוכל להמשיך לצמוח בהמשך.

עוד אפשרויות שעומדות לפניכם הן לטפל בפטרת הציפורניים בצורה טבעית על ידי תרופות סבתא. בשיטה זו למעשה עליכם להשרות את כפות הרגליים בתמיסות לאורך זמן. אלה יכולות להיות תמיסות של מי חמצן, של יוגורט, של עמילן תירס או סודיום ביקרבונט.

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!