פטרת ציפורניים טיפול

פטרת ציפורניים היא זיהום פטרייתי בציפורניים שעלול לגרום לתסמינים שונים ולחוסר נוחות. במידה שיש לכם פטרת ציפורניים חשוב מאוד לטפל בה במהירות האפשרית ולא לתת לה להתפשט ולהחמיר. על שיטות הטיפול בפטרת ציפורניים נרחיב במאמר הבא.

פטרת ציפורניים טיפול- מהי פטרת ציפורניים?

פטרת ציפורניים היא פטרייה שגורמת לזיהום בציפורניים של הידיים או הרגליים. בדרך כלל פטרת הציפורניים נפוצה יותר בציפורניפטרת ציפורניים טיפול- מהי פטרת ציפורניים? פטרת ציפורניים היא פטרייה שגורמת לזיהום בציפורניים של הידיים או הרגליים. הרגליים. פטרת ציפורניים היא מצב די נפוץ שמופיע בקרב אחוז גבוה של האוכלוסייה, כאשר לרוב אצל מבוגרים וקשישים.

פטרת ציפורניים בדרך כלל תתחיל כנקודה לבנה או צהובה מתחת לאחת הציפורניים, בדרך כלל בקצה. ככל שהזיהום הפטרייתי יחמיר, פטרת הציפורניים תגרום לתסמינים נוספים ביניהם התעבות הציפורן, התפוררות שלה ועוד.

פטרת ציפורניים יכולה להשפיע על ציפורן אחת או מספר ציפורניים במקביל. יש לקחת בחשבון כי לאחר הטיפול פטרת הציפורניים עלולה לחזור לכן חשוב מאוד לעקוב אחר הציפורניים, לשמור על היגיינה ולמנוע מהפטרייה להתפשט ולהחמיר. יש לשים לב כי פטרת ציפורניים עלולה להתפשט גם מעבר לציפורניים, לאזורים שבין אצבעות כפות הרגליים, לעור כפות הרגליים וכדומה.

פטרת ציפורניים טיפול- כיצד מאבחנים?

על מנת לאבחן פטרת ציפורניים יש לבצע בדיקות מעבדה. לביצוע בדיקות המעבדה למעשה יש לגזור חלק קטן מהציפורן או לקדוח חורפטרת ציפורניים טיפול- כיצד מאבחנים? על מנת לאבחן פטרת ציפורניים יש לבצע בדיקות מעבדה. לביצוע בדיקות המעבדה למעשה יש לגזור חלק קטן מהציפורן או לקדוח חור בציפורן. בציפורן. את חתיכת הציפורן שנלקחה שולחים לבדיקה במעבדה. נוכחות של פטריה ניתן לגלות על ידי צביעה, גידול בתרבית או על ידי בדיקת CPR שמזהה את החומר הגנטי של האורגניזמים.

את התשובות לבדיקת המעבדה ניתן לקבל כשישה שבועות לאחר הבדיקה. במידה שאתם רוצים תשובות מהירות יותר תוכלו לבצע בדיקת CPR שמתקבלת בתוך יום, אך יש לקחת בחשבון שעולה יחסית הרבה.

לעתים מתקבלות תוצאות שליליות שקריות בבדיקות המעבדה. לכן, במידה שהתקבלה תוצאה שלילית אך קיימים תסמינים של פטרת ציפורניים יש לבצע בדיקה חוזרת.

 

פטרת ציפורניים טיפול- איך מטפלים?

קיימות שלוש שיטות טיפול מרכזיות נגד פטרת ציפורניים. ריכזנו לכם מידע על שיטות אלה.

  1. טיפול מקומי

טיפול מקומי הוא טיפול שמתבצע על ידי מריחה של משחות שונות על גבי הציפורן. החיסרון המרכזי של טיפול מקומי הוא שהוא נפרש עלפטרת ציפורניים טיפול- איך מטפלים? קיימות שלוש שיטות טיפול מרכזיות נגד פטרת ציפורניים. ריכזנו לכם מידע על שיטות אלה. גבי תקופה ארוכה ורבים מהמטופלים לא מתמידים במריחת המשחות. כמו כן, לעתים הציפורניים עבות מידי והמשחות לא חודרות ולא מטפלות ביעילות בפטרייה, מה שמקשה על יעילות הטיפול. עם זאת, בטיפול מקומי יש סיכוי נמוך מאוד לתופעות לוואי חמורות.

  • אגיספור- תרופה המשווקת בארבע צורות- ג'ל, קרם, תמיסה ושמפו. יש למרוח תמיסת אגיספור על גבי הציפורניים הנגועות בפטרת הציפורניים פעם ביום למשך ארבעה חודשים או יותר.
  • לוסריל- תרופה המשווקת כלק ציפורניים. יש למרוח את הלק פעם בשבוע למשך ארבעה חודשים או יותר. התרופה מגיעה עם פצירה ולפני כל מריחה יש לשייף את הציפורן.
  • בטרפן- תרופה המשווקת כלק ציפורניים. בחודש הראשון יש למרוח את הלק לסירוגין יום כן ויום לא. בחודש השני יש למרוח את הלק פעמיים בשבוע ואילו בחודש השלישי פעם בשבוע. גם כאן מריחת הלק תתבצע למשך ארבעה חודשים או יותר.
  • אמטריקס– תרופה המשווקת כקרם. קרם זה מכיל חומרים נוגדי פטריות וחומרים הממיסים את הציפורן. יש למרוח את הקרם פעם ביום למשך כמה חודשים.
  1. טיפולים בכדורים

טיפול כדורים מצריך בדיקת תפקודי כבד לפני תחילת הטיפול ואף במהלכו על מנת לוודא שתפקודי הכבד נשארים תקינים. את הכדוריםטיפול בפטרת הציפורניים באמצעות כדורים מצריך בדיקת תפקודי כבד לפני תחילת הטיפול ואף במהלכו על מנת לוודא שתפקודי הכבד נשארים תקינים. את הכדורים יש לקחת אחרי האוכל. יש לקחת אחרי האוכל. לטיפול בכדורים יש שיעור ריפוי גבוה, אך יש לקחת בחשבון כי עלול לגרום תופעות לוואי.

  • טרבינפין- יש לקחת כדור טרבינפין של 250 מ"ג פעם ביום למשך 3 עד 4 חודשים. כדור זה ניתן לנטילה עם אוכל או בלי.
  • איטרנול- טיפול בכדור זה ניתן במחזורי טיפול של שבוע ימים פעם בחודש. בכל מחזור טיפול לוקחים 4 כדורי איטרנול של 100 מ"ג – 2 בבוקר ו-2 בערב. את הטיפול יש לקחת במשך 3 עד 4 חודשים.
  1. טיפול בלייזר

טיפול בלייזר הוא טיפול יחסית חדש אך הוא נחשב לאחת השיטות היעילות ביותר לטיפול בפטרת הציפורניים.

מה זה אומר?

בטיפול בלייזר למעשה משגרים קרן לייזר דרך הציפורן הנגועה בפטרת. קרן הלייזר המשוגרת למעשה הורסת את הפטרייה והורגת את הנבג. הרקמות הבריאות מסביב ושורש הציפורן לא נפגעים וכך הציפורן תוכל להמשיך לצמוח בהמשך. לאחר כארבעה עד חמישה חודשים הציפורן תגדל מחדש בלי הפטרייה.

פטרת ציפורניים טיפול- טיפולים טבעיים

ציינו שיטות טיפול לפטרת בציפורניים, אך קיימים גם טיפולים טבעיים שניתן לבצע.

  1. טיפול ביוגורט

טיפול ביוגורט הוא טיפול טבעי נגד פטרת ציפורניים. היוגורט עשיר מאוד בבקטריה אצידופילוס שהופכת את היוגורט לתרופה יעילה כנגדפטרת ציפורניים טיפול- טיפולים טבעיים ציינו שיטות טיפול לפטרת בציפורניים, אך קיימים גם טיפולים טבעיים שניתן לבצע. זיהומים המתפתחים על הציפורניים או בין האצבעות. בנוסף היוגורט מכיל מיקרואורגניזמים ידידותיים לאדם, בעלי השפעה בהשמדת זיהומים פטרייתיים.

איך זה עובד?

על מנת לטפל בפטרת ציפורניים עם יוגורט יש שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא מרוח את היוגורט על כפות הרגליים או הידיים שלכם ולתת ליוגורט להתייבש. לאחר מכן יש לשטוף את היוגורט עם מים קרים.

האפשרות השנייה היא לשים את גביע היוגורט בגיגית ובתוכה לשים את כפות רגליכם או כפות ידיכם. את הציפורניים עטפו היטב ביוגורט ותנו ליוגורט להתייבש. לאחר מכן יש לשטוף עם מים קרים.

  1. סודיום ביקרבונט

סודיום ביקרבונט הוא למעשה אבקת סודה לשתייה והוא מהווה טיפול יעיל מאוד לפטרת ציפורניים. איך זה עובד?

על מנת לטפל בפטרת ציפורניים על ידי סודיום ביקרבונט צריך שהיחס בין הסודה לשתייה והמים יהיה 1:3, כלומר כף סודה 1 על 3 כפות מים. את התערובת שימו בנעליים שלכם ותנו להן להתייבש לבד. השילוב יחסל את הפטריות שנמצאות בנעליים שלכם.

  1. טיפול במי חמצן

על מנת לטפל בפטרת ציפורניים על ידי מי חמצן כל שעליכם לעשות הוא להשרות את הציפורניים שלכם, בידיים או ברגליים במי החמצן.על מנת לטפל בפטרת ציפורניים על ידי מי חמצן כל שעליכם לעשות הוא להשרות את הציפורניים שלכם, בידיים או ברגליים במי החמצן.

מי חמצן עובדים בצורה יעילה מאוד נגד פטרת ציפורניים. לשם כך עליכם ליצור תערובות של מי חמצן עם מים קרים. כך אתם הורגים את זיהומי הפטרת באופן טבעי ותמנעו מהם אפשרות להתפשט. אז איך זה עובד?

על מנת לטפל בפטרת ציפורניים עם מי חמצן עליכם לקחת 100 מ"ל של מי חמצן 3% רפואיים או טבעיים ולשים אותם עם ליטר של 1 מים מזוקקים בתוך גיגית. לאחר מכן, הכניסו את כפות רגליכם או את כפות ידיכם לתוך הגיגית למשך 20 דקות. את הטיפול יש לבצע באופן יום יומי עד שהפטרת נעלמת. ניתן לבצע את הטיפול בכל בוקר או בכל ערב לאחר המקלחת.

  1. עמילן תירס

גם עמילן תירס יכול להיות טיפול מצוין נגד פטרת ציפורניים. את עמילן התירס ניתן להוסיף לכל מיני קרמים ומשחות על מנת למנוע את פטרת הציפורניים. העמילן הוא חומר סופג מדהים והוא סופג את הלחות. מאחר שפטרת הציפורניים היא גם תוצאה של לחות, זה פתרון מצוין נגדה.

אז איך זה עובד?

על מנת לטפל בפטרת ציפורניים עם עמילן תירס יש לשים חצי כוס עמילן תירס בגיגית עם 3 כוסות מים רותחים וערבבו היטב. לאחר שהמים התקררו מעט, הכניסו את כפות הרגליים או הידיים לגיגית והשאירו אותם למשך 30 דקות. את הטיפול בצעו כל יום עד שפטרת הציפורניים נעלמת.

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!