חומץ תפוחים לטיפול בפטרת הציפורניים

רבות נכתב וסופר על השימושים האפשריים הרבים של חומץ תפוחים, אותו חומץ הנוצר בריסוק תפוחים טריים ואורגניים, ולאחר מכן בבישולם בחבית עץ. חומץ התפוחים הפך במהלך השנים לאחד השחקנים העיקריים בשדה המשחק של הרפואה האלטרנטיבית.

"חומר הלחימה" הטבעי הזה מכיל שורה ארוכה של רכיבים המסייעים לגוף הנחשף אליו להישאר בריא, דוגמת סידן, מגנזיום, אשלגן, נתרן, ברזל, גופרית ועוד. התוצאה היא שימוש הולך וגובר בחומץ תפוחים לפתרון מגוון בעיות בגוף האדם, לרבות אלרגיות, אקנה, רמות כולסטרול שאינן מאוזנות, דלקות וכאבי גרון, בעיות עיכול, אבנים בשלפוחית השתן ועוד.פטרת

אבל האם חומץ תפוחים יכול לסייע גם לרבים הסובלים מפטרת ציפורניים, אותו זיהום פטרייתי אשר תוקף את ציפורני כפות הרגליים ולעיתים גם כפות הידיים? זו כבר שאלה אחרת, שמצריכה התבוננות באופן הטיפול האפשרי בפטרת עם חומץ תפוחים ואלטרנטיבות הטיפול הקיימות.

חומץ תפוחים לפטרת הציפורניים – הליך הטיפול

חומץ תפוחים עשוי מרכיבים חיוניים שיכולים, ברמה הכללית, לסייע גם לסובלים מפטרת ציפורניים. בכוחו של החומץ להפוך את רמות ה-PH באזור בו מופיעה הפטרת לחומצית יותר, מה שמקשה על החיידקים הנמצאים על גבי הציפורן לשרוד.

יש להדגיש כי הטיפול בחומץ תפוחים נחשב לבטוח בהשוואה לסוגים אחרים של חומץ, כאשר בעת שימוש נכון ומבוקר לא אמורה להיגרם פגיעה לעור המקיף את הציפורניים. עם זאת התרחיש של גירוי של העור הוא בהחלט אפשרי. אלו הם מצבים בהם נדרש להפחית בתדירות הטיפול באמצעות חומץ או לחלופין בכמות החומץ בה משתמשים.

ברמה הכללית יש שתי דרכים בהן ניתן לרתום את חומץ התפוחים למאבק העיקש אל מול פטרת הציפורניים. הדרך הראשונה והנפוצה יותר, היא להכניס את כף הרגל הבעייתית לקערה ובה תמיסה של חומץ תפוחים ושל מים – ביחס שווה – תוך שמקפידים על כך שבהונות הרגליים מכוסות לחלוטין.

רבים יטענו כי הטיפול נעשה יעיל יותר כאשר המים הם חמימים, אם כי המלצה שחוזרת היא דווקא לשלב בין שטיפות בטמפרטורות שונות. את כל אחת מהטבילות רצוי לבצע לפרק זמן של כחצי שעה, כאשר התדירות המותרת היא עד שלוש פעמים ביום (אבל לא יותר). עם תום ההשרייה, יש לייבש היטב את הרגליים.

הבעיה העיקרית העולה מאופן השימוש שתואר מעלה, ניחשתם נכון, היא ההתמסרות הרבה שהוא דורש. יש כאן צורך למצוא שעות שלמות בשבוע לביצוע הטיפול, מה שלא פשוט בהתחשב באורח החיים העמוס מאוד המאפיין את העת הנוכחית. דרך אחרת, הנחשבת למעט יעילה פחות אבל עדיין עשויה לספק תוצאות, היא טפטוף ישיר של שתי טיפות חומץ תפוחים על פני הציפורן, המתנה לספיגה שלו במשך כמה דקות ושטיפה של הציפורניים. הצפי הוא שמשך הטיפול כאן יהיה ממושך יותר, מסיבות ברורות.

טיפולים נוספים

התמודדות עם פטרת ציפורניים הוא מורכב על רקע העובדה שמדובר בבעיה עקשנית, שמצריכה פרק זמן ארוך לטיפול. חומץ התפוחים יכול לסייע, אבל ממש לא בטוח שאפשר להסתמך עליו באופן מלא במאבק אל מול הפטרת. אסור לשכוח שמדובר ב"תרופת סבתא", שאמנם עוברת בין ההמונים מדור לדור אבל חסרה את הביסוס המחקרי והעובדתי שחלק מהאנשים מחפשים.

אז מה עושים? החדשות הטובות הן שיש מספיק טיפולים יעילים לפטרת ציפורניים. אחד המוצלחים שבהם הוא טיפולי הלייזר, הנעשים במכונים מקצועיים ולעיתים באמצעות ציוד לשימוש ביתי. טיפולי הלייזר נחשבים ליעילים במיוחד בהשוואה לסוגים אחרים של טיפולים ואינם כרוכים בסיכונים או בתופעות לוואי משמעותיות. אפשר לשלב אותם עם פתרונות אחרים, כאשר שילוב מוצלח עשוי להגדיל את יעילות הטיפולים עוד יותר.

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!