מניעת פטרת הציפורניים

מניעת פטרתהפתרון הטוב ביותר לטיפול או מניעת פטרת הציפורניים הינו מניעה. גם לאחר טיפול מוצלח, כאשר המטופל נהנה מהתוצאות הנראות ומורגשות, עליו לבצע את כל אותם צעדים על מנת למנוע את חזרת הפטרייה.

תמצית רעיון המניעה הוא שמירה מוקפדת על היגיינה של הרגליים. לרוב, פטרת ציפורניים תופיע לרוב בציפורני כף הרגל יותר מאשר בציפורני כף היד. ולכן יש לשמור על מספר המלצות בסיסיות.

 רבים הגורמים לפטרת הציפורניים. הכלל הראשון, המוכר והברור מכולם הינו האיסור על הליכה ברגלים יחפות באזורים ציבוריים כמו מקלחות או שירותים.

אזורים אלה נחשבים למקורות ההדבקה העיקריים גם בפטרת הציפורניים. באזורים אלה קיימים תנאים של לחות, חום וחושך, האהובים על סוגי הפטריות השונות. מעבר להמלצה זו, קיימים עוד מספר המלצות וטיפים אשר יכולים לשמור ולמנוע מצבי הדבקה בפטרת הציפורניים.

  •  יש להקפיד על ייבוש הרגלים, לאחר הרטבתם, באופן שיכלול את הציפורניים והרווחים בין האצבעות. בעת נעילת הנעליים, יש לשמור כי הרגליים יהיו יבשות לחלוטין. כמו כן, כדאי לשמור על הציפורניים, כך שיהיו קצרות ונקיות, וגזורות באופן עגול. על מנת לשמור גם על סביבת הציפורן, כדאי למנוע עור יבש או להורידו ברגע שמופיע. נמצא קשר במחקרים בין עור יבש ופטרת הציפורניים.
  • יש להקפיד לאוורר את הרגליים מדי פעם, במיוחד אם הן סגורות בנעליים למשך מרבית היום. שימוש בגרביים סופגות, העשויות כותנה, יכול אף הוא לעזור על מנת למנוע זיעה. והחלפת גרביים בתדירות גבוהה תעזור באוורור הרגליים. כמו כן, בקיץ, יש להעדיף סנדלים פתוחות אשר יכולות לאוורר את אצבעות הרגליים ולשמור על בריאותן.
  • במקרים בהם אין ברירה, אלא לנעול נעליים כבדות, ההמלצה היא למרוח בתוכם חומר אנטי פטרייתי, אשר יכול למנוע מבעוד מועד את התפתחותן. יש לזכור כי פטריות מעדיפות מקומת לחים וחמים, המהווים מצע נוח להתפתחותן. מניעת פטרת הציפורניים, יכול לתרום לבריאות הרגל כולה.
  • כדאי להימנע מכל גזירה במספריים של העור מסביב לציפורניים. הן מגע הציפורניים והן רגישות העור, עלולים להוביל להתפתחות פטריות באזור.
  • כאשר פונים למטפלים שונים, אשר אמורים לטפל בציפורני כף הרגל, למשל קוסמטיקאיות או פודיאטורים, יש לבדוק טוב האם הם מחטאים את כליהם ולהקפיד שכך יעשו. בדומה לטיפולים רפואיים אחרים, הסכנה בשימוש בכלים שאינם מחוטאים די צורכם, עלולה להוביל לזיהומים פטרייתיים ואחרים (ראו גם: פדיקור רפואי).
  • הדבקת ציפורניים, הנעשית בצורה לא מיומנת, עלולה להשאיר רווחים ותנאי לחות וחום על פני הציפורן עצמה. ההמלצה היא להימנע מציפורניים אלו, או הקפדה על טיפול איכותי וטוב. ככלל, כדאי להימנע ממריחת לקים או הסרתם במסירים במכילים כמויות של תכשירים כימיים חזקים.
  • הסכנה הגדולה ביותר הקיימת בפטריית הציפורן, לא נעוצה בעצם הפטרייה, אלא בסכנת ההדבקה. מרגע שציפורן אחת נדבקת, סיכויי האחרות להידבק הולכים וגדלים. ההדבקה עלולה להיווצר מכל מגע בין האצבעות, אפילו בגרביים או בנעליים צמודות מדי. כמו כן, יש להקפיד לשטוף ידיים בין טיפול לטיפול, באם הוא נעשה. ולנסות לא להעביר את הידיים מאצבע לאצבע.
  • הקפדה על תזונה בריאה המכילה אבץ, ברזל וויטמינים, אשר שומרים על חוזקן של הציפורניים, יכולה להועיל גם במניעת התפתחות הפטרת. ישנם אנשים המאמינים, כי חלק ממניעת פטרת הציפורניים (כמו גם זיהומים אחרים בגוף), תתבטא בחיזוק מערכת החיסון כדרך הטבעית להתמודדות עם זיהומים.

המלצות אלה, נראות לפעמים, קשות ליישום והטמעה. הסיבה נעוצה בהרגלי חיים אשר הושרשו זמן רב. הרגלים חדשים, אשר יכולים לשמור על בריאות הציפורן ויופייה יכולים להיתרגם למוטיבציה גדולה יותר של המטופל לנהוג כך.

אולי יעניין אותך גם:

עודף משקל עלול לעלות את הסיכוי להתפתחות פטרת הציפורן על פי מחקר

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!