פטרת ציפורניים בבוהן

חוששים שיש לכם פטרת ציפורניים ברגליים? המאמר הבא הוא בשבילכם. פטרת ציפורניים היא זיהום פטרייתי בציפורן, כאשר בדרך כלל מופיע בציפורניים ברגליים. מהי פטרת ציפורניים ברגליים וכיצד לטפל בה? על כך נרחיב במאמר הבא.

פטרת ציפורניים בבוהן- מה זה?

פטרת ציפורניים היא פטרייה שגורמת לזיהום בציפורניים של הידיים או הרגליים. בדרך כלל פטרת הציפורניים נפוצה יותר בציפורניפטרת ציפורניים בבוהן- מה זה? פטרת ציפורניים היא פטרייה שגורמת לזיהום בציפורניים של הידיים או הרגליים. הרגליים. פטרת ציפורניים היא מצב די נפוץ שמופיע בקרב אחוז גבוה של האוכלוסייה, כאשר לרוב אצל מבוגרים וקשישים.

פטרת הציפורניים בבוהן בדרך כלל תתחיל כנקודה לבנה או צהובה מתחת לאחת הציפורניים, בדרך כלל בקצה. ככל שהזיהום הפטרייתי יחמיר, פטרת הציפורניים תגרום לתסמינים נוספים ביניהם התעבות הציפורן, התפוררות שלה ועוד.

פטרת ציפורניים בבוהן יכולה להשפיע על הציפורן בבוהן או על מספר ציפורניים במקביל. יש לקחת בחשבון כי לאחר הטיפול פטרת הציפורניים עלולה לחזור לכן חשוב מאוד לעקוב אחר הציפורניים, לשמור על היגיינה ולמנוע מהפטרייה להתפשט ולהחמיר. יש לשים לב כי פטרת ציפורניים בבוהן עלולה להתפשט גם מעבר לציפורניים, לאזורים שבין אצבעות כפות הרגליים, לעור כפות הרגליים וכדומה.

פטרת ציפורניים בבוהן- תסמינים

לפטרת ציפורניים בבוהן יש תסמינים שונים, כאשר חלקם אסתטיים וחלקם עלולים להשפיע על התפקוד.

  • כתם לבן או צהוב- כפי שציינו קודם, פטרת ציפורניים בדרך כלל תתחיל ככתם לבן או צהוב מתחת לציפורן. עם הזמן הכתם יתפשט ויצבע את הציפורן כולה. לעתים הציפורן תהפוך לשחורה או ירוקה.
  • ציפורן עבה מאוד- לעתים פטרת הציפורניים גורמת להתעבות של הציפורן. במצב כזה הציפורן תהיה עבה מאוד כך שקשה לחתוך אותה.
  • התפוררות- במידה שאתם נוגעים בציפורן והיא נשברת או מתפוררת הדבר עלול להעיד על פטרת ציפורניים.
  • כאבים בציפורן- כאבים או אי נוחות בציפורן בעת מגע בציפורן או לדוגמא כאשר אתם מנסים לנעול נעליים, עלולים להעיד על פטרת ציפורניים. שימו לב שכאשר הזיהום הפטרייתי מחמיר הוא עלול לגרום לקשיים וכאבים בהליכה.

מי נמצא בסיכון להתפתחות של פטרת ציפורניים בבוהן?

קיימים מספר גורמים להתפתחות של פטרת ציפורניים בבוהן בקרב אנשים בריאים-פטרת ציפורניים בבוהן יכולה להשפיע על הציפורן בבוהן או על מספר ציפורניים במקביל.

  • שהייה במקומות לא היגייניים- אחד הגורמים הנפוצים להתפתחות של פטרת ציפורניים בקרב אנשים בריאים הוא שהייה במקומות לא היגייניים. לדוגמא, מקלחות משותפות בצבא או בחדר הכושר, עלולות להיות מצע מצוין להתפתחות של פטרת הציפורניים. דוגמא נוספת היא סלוני ציפורניים לא היגייניים שהמכשירים בהם לא נקיים ועוברים בין הלקוחות השונים.
  • הידבקות- במידה שאחד מבני משפחתכם סובל מפטרת הציפורניים, אתם נמצאים בסיכון גבוה להידבקות בפטרת הציפורניים. יש לשים לב כי הפטרייה עצמה אינה מדבקת. ההידבקות תיגרם על ידי מגע אינטימי מתמיד או על ידי שימוש בכלים שונים, כמו לדוגמא המקלחת. לכן, אם אתם נמצאים סמוך לאדם שסובל מפטרת ציפורניים חשוב מאוד להקפיד על היגיינה, אפילו כפליים מן הרגיל.
  • נעילת נעליים הדוקות ומיוזעות- עוד גורם נפוץ מאוד להתפתחות פטרת ציפורניים. בעקבות כך ספורטאים שנועלים נעלי ספורט לאורך זמן רגישים יותר לפטרת הציפורניים.

כל אלה היו גורמים להתפתחות פטרת ציפורניים בבוהן בקרב אנשים בריאים. אך, פטרת ציפורניים בבוהן יכולה להתפתח גם כתוצאה ממחלות גוף.

  • קשישים בעלי מערכת חיסונית חלשה נמצאים בסיכון להתפתחות פטרת ציפורניים.
  • אנשים שסובלים ממחלות שפוגעות במערכת החיסונית נמצאים בסיכון להתפתחות פטרת ציפורניים. מחלות לדוגמא הן איידס, סוכרת, סרטן, פסוריאזיס ועוד.
  • נטילת תרופות שמדכאות את המערכת החיסונית, כמו סטרואידים לדוגמא, עלולות לגרום להתפתחות של פטרת הציפורניים.

כיצד מאבחנים פטרת ציפורניים בבוהן?

על מנת לאבחן פטרת ציפורניים בבוהן יש לבצע בדיקות מעבדה. לביצוע בדיקות המעבדה למעשה יש לגזור חלק קטן מהציפורן או לקדוחכל אלה היו גורמים להתפתחות פטרת ציפורניים בבוהן בקרב אנשים בריאים. אך, פטרת ציפורניים בבוהן יכולה להתפתח גם כתוצאה ממחלות גוף. חור בציפורן. את חתיכת הציפורן שנלקחה שולחים לבדיקה במעבדה. נוכחות של פטריה ניתן לגלות על ידי צביעה, גידול בתרבית או על ידי בדיקת CPR שמזהה את החומר הגנטי של האורגניזמים.

את התשובות לבדיקת המעבדה ניתן לקבל כשישה שבועות לאחר הבדיקה. במידה שאתם רוצים תשובות מהירות יותר תוכלו לבצע בדיקת CPR שמתקבלת בתוך יום, אך יש לקחת בחשבון שעולה יחסית הרבה.

לעתים מתקבלות תוצאות שליליות שקריות בבדיקות המעבדה. לכן, במידה שהתקבלה תוצאה שלילית אך קיימים תסמינים של פטרת ציפורניים בבוהן יש לבצע בדיקה חוזרת.

האם ניתן להימנע מפטרת ציפורניים בבוהן?

כפי שהבנו מהסיבות הגורמות להתפתחות של פטרת ציפורניים בבוהן, לא מדובר במחלה שתוקפת רק אנשים לא היגייניים, אלא לעתים אנשים היגייניים שהגיעו למקום לא היגייני. לכן, על מנת להימנע מפטרת ציפורניים בבוהן חשוב מאוד לשמור על היגיינה נכונה. אם אתם מגיעים למקומות לא היגייניים כמו מקלחות משותפות מומלץ לנעול כפכפים. כמו כן, הקפידו על ציפורניים גזוזות וקצרות ועל שטיפה וצחצוח של כפות הרגליים על מנת לשמור עליהן מזיהומים שונים כמו פטרת הציפורניים.

פטרת ציפורניים בבוהן- טיפול מקומי

טיפול מקומי הוא טיפול שמתבצע על ידי מריחה של משחות שונות על גבי הציפורן. החיסרון המרכזי של טיפול מקומי הוא שהוא נפרש עלכפי שהבנו מהסיבות הגורמות להתפתחות של פטרת ציפורניים בבוהן, לא מדובר במחלה שתוקפת רק אנשים לא היגייניים, אלא לעתים אנשים היגייניים שהגיעו למקום לא היגייני. גבי תקופה ארוכה ורבים מהמטופלים לא מתמידים במריחת המשחות. כמו כן, לעתים הציפורן בבוהן עבה מידי והמשחות לא חודרות ולא מטפלות ביעילות בפטרייה, מה שמקשה על יעילות הטיפול. עם זאת, בטיפול מקומי יש סיכוי נמוך מאוד לתופעות לוואי חמורות.

  • אגיספור- תרופה המשווקת בארבע צורות- ג'ל, קרם, תמיסה ושמפו. יש למרוח תמיסת אגיספור על גבי הציפורניים הנגועות בפטרת הציפורניים פעם ביום למשך ארבעה חודשים או יותר.
  • לוסריל- תרופה המשווקת כלק ציפורניים. יש למרוח את הלק פעם בשבוע למשך ארבעה חודשים או יותר. התרופה מגיעה עם פצירה ולפני כל מריחה יש לשייף את הציפורן.
  • בטרפן- תרופה המשווקת כלק ציפורניים. בחודש הראשון יש למרוח את הלק לסירוגין יום כן ויום לא. בחודש השני יש למרוח את הלק פעמיים בשבוע ואילו בחודש השלישי פעם בשבוע. גם כאן מריחת הלק תתבצע למשך ארבעה חודשים או יותר.
  • אמטריקס- תרופה המשווקת כקרם. קרם זה מכיל חומרים נוגדי פטריות וחומרים הממיסים את הציפורן. יש למרוח את הקרם פעם ביום למשך כמה חודשים.

פטרת ציפורניים בבוהן- טיפול בכדוריםפטרת ציפורניים בבוהן- טיפול בכדורים טיפול כדורים מצריך בדיקת תפקודי כבד לפני תחילת הטיפול ואף במהלכו על מנת לוודא שתפקודי הכבד נשארים תקינים.

טיפול כדורים מצריך בדיקת תפקודי כבד לפני תחילת הטיפול ואף במהלכו על מנת לוודא שתפקודי הכבד נשארים תקינים. את הכדורים יש לקחת אחרי האוכל. לטיפול בכדורים יש שיעור ריפוי גבוה, אך יש לקחת בחשבון כי עלול לגרום תופעות לוואי.

  • טרבינפין- יש לקחת כדור טרבינפין של 250 מ"ג פעם ביום למשך 3 עד 4 חודשים. כדור זה ניתן לנטילה עם אוכל או בלי.
  • איטרנול- טיפול בכדור זה ניתן במחזורי טיפול של שבוע ימים פעם בחודש. בכל מחזור טיפול לוקחים 4 כדורי איטרנול של 100 מ"ג – 2 בבוקר ו-2 בערב. את הטיפול יש לקחת במשך 3 עד 4 חודשים.

פטרת ציפורניים בבוהן – טיפול בלייזר

טיפול בלייזר הוא טיפול יחסית חדש אך הוא נחשב לאחת השיטות היעילות ביותר לטיפול בפטרת הציפורניים. מה זה אומר?

בטיפול בלייזר למעשה משגרים קרן לייזר דרך הציפורן הנגועה בפטרת. קרן הלייזר המשוגרת למעשה הורסת את הפטרייה והורגת את הנבג. הרקמות הבריאות מסביב ושורש הציפורן לא נפגעים וכך הציפורן תוכל להמשיך לצמוח בהמשך. לאחר כארבעה עד חמישה חודשים הציפורן תגדל מחדש בלי הפטרייה.

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!