טיפול לייזר להסרת פטרת הציפורניים

לייזרפטרת הציפורניים היא בעיה שמציקה למטופלים רבים וקשה מאוד לטיפול. הטיפול המקובל כיום הוא הטיפול התרופתי, שכולל תופעות לוואי לא מעטות ויעילותו מוגבלת מאוד.

התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות הכניסה אל שוק הטיפולים את הטיפול בלייזר, ואכן, טיפול יעיל ביותר כנגד פטרת הציפורניים הוא טיפול באמצעות לייזר. מדובר בטיפול קל ויעיל שמאפשר להיפטר מהפטריות בציפורניים בצורה טובה מאוד, ולאפשר החלמה מלאה מהמחלה.

טיפול לייזר להסרת פטרת הציפורניים לא גורם לכאב או לחוסר נוחות, ונמשך זמן קצר ביותר. כמו כן, מדובר בטיפול מקומי ביותר שלא גורם לתופעות לוואי מסוכנות, ולכן אהוב מאוד על הרופאים והמטופלים.

חשוב לציין שיעילות הטיפול בלייזר כנגד פטרת הציפורניים אינה מוכחת באופן רשמי, ולצד מטופלים שנהנו מאוד מהטיפול קיימים גם מטופלים אחרים עליהם הטיפול בלייזר לא השפיע. בשל כך חשוב מאוד לערוך השוואת מחירים של טיפול בלייזר לפטרת הציפורניים, שכן בדיקה מעמיקה זו יכולה למנוע מקרים בהם אכזבת המטופל תהיה רבה, או במקרים פחות טובים, הטיפול יסב פגיעה למקום. לאחרונה נכנס לשוק מכשיר לייזר ביתי לטיפול בפטרת הציפורניים, שמו Cure Ex ומטרתו כמו כל טיפולי הלייזר להעלים את פטרת הציפורניים, כך שלא תחזור עוד.

לכן, בדרך כלל הקו הראשון של הטיפול בפטרת הציפורניים יהיה תרופות, לק ומשחות, ורק לאחר מכן פונים לטיפולים מתקדמים יותר כמו לייזר.

השימוש בלייזר לצרכים רפואיים

בשנים האחרונות, מקצועות רבים בעולם הרפואה מתחילים להשתמש בלייזר לטיפולים מסוגים שונים. הטיפולים המשמעותיים ביותר המתבצעים על ידי קרני לייזר הם טיפולי העיניים, במהלכם שימוש בלייזר מאפשר דיוק רב והעברת אנרגיה בצורה ממוקדת ביותר.

כמו כן, משתמשים בלייזר לצרכים אסתטיים שונים, כמו לדוגמא הסרת שיער – במקרה זה מנצלים את יכולת הלייזר לחמם שטחי גוף נרחבים, ובכך מתאפשרת הסרת השיער לצמיתות.

קרן הלייזר משפיעה על רקמות הגוף

קרן לייזר היא אנרגיה המועברת באמצעות קרני אור ממוקדות ביותר, שמגיעות אל נקודה כלשהי בגוף וגורמות להעברת אנרגיה. כלומר, השימוש בקרני הלייזר מאפשר העברת אנרגיה רבה בצורה ממוקדת ומדויקת. אנרגיה זו הופכת בגוף לחום, שגורם בסופו של דבר לשינויים שונים.

במקרה של הטיפול בפטרת הציפורניים, החום המופק מקרן הלייזר מגיע אל הרקמות המתאימות בתוך הציפורניים וגורם להרג הפטריות.

טיפול לייזר להסרת פטרת הציפורניים

במהלך טיפול לייזר להסרת פטרת הציפורניים, ממקדים קרן לייזר על הציפורן הנגועה. הקרן חודרת דרך שכבות הציפורניים השונות ובסופו של דבר מגיעה אל הפטרייה וגורמת להשמדתה.

בדרך זו, הורסים את הפטרייה מבלי לגרום נזק או כאב למטופל, ובכך מאפשרים טיפול מהיר, יעיל ואיכותי. מדובר בטיפול מהיר ביותר, הנמשך בסך הכל 10 דקות. בדרך כלל, נדרשת סדרה של טיפולים אך במקרים קלים אפשר להגיע לתוצאות גם לאחר טיפול אחד.

היתרונות והחסרונות של טיפול לייזר להסרת פטרת הציפורניים

טיפול לייזר להסרת פטרת הציפורניים אמנם מרחיק את הפטרייה שישבה בתוך הציפורן, אך לא גורם להחלמה מהפטרת לצמיתות.

במידה ואורח החיים לא משתנה, ולא מבוצעים מאמצים להפחתת הזיהומים הפטרייתיים (גורמים לפטרייה כמו ייבוש הרגליים, נעילת נעליים מאווררות וכו') הפטרייה כנראה תחזור ויידרש טיפול חוזר.

במילים אחרות, הטיפול באמצעות לייזר עוזר באופן נקודתי בלבד, ולא מספק החלמה מלאה מהמחלה.

כמו כן, הטיפול בפטרת הציפורניים באמצעות קרני לייזר הוא טיפול חדש, והדעות בנוגע אליו חלוקות. קיימים רופאי עור רבים שמתנגדים נחרצות לטיפול הזה, ולעומתם רופאים אחרים תומכים בו בנלהבות.

עם זאת, הטיפול בלייזר הוא טיפול קל ומהיר, ומספק למטופלים אפשרות להיפטר מהפטרת בצורה מהירה מאוד. לעתים קרובות נדרשת סדרת טיפולים, וברוב המקרים בסופו של דבר הפטרייה נעלמת והמצב משתפר באופן משמעותי.

לעומת סוגי טיפול אחרים (כמו תרופות דרך הפה ומשחות), הטיפול בלייזר ממוקד מאוד ולא גורם כלל לתופעות לוואי.

לדוגמא, שימוש בתרופות אנטי פטרייתיות גורם בסופו של דבר לתופעות לוואי קשות ולא נעימות, אך לייזר לא גורם לנזקים משמעותיים ולא משפיע על המשך החיים של המטופלים. ועל כן, השימוש בלייזר הוא טיפול איכותי מאוד, שמאפשר תוצאות יעילות ומהירות.

ראו גם:

מנפצים מיתוסים על פטרת ציפורניים

טיפול בIPL להסרת פטרת הציפורניים

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!