ציפורניים מלאכותיות עלולות לגרום פטרת הציפורן

ציפורניים מלאכותיותציפורניים מלאכותיות הן טרנד חזק שנמשך כבר שנים רבות ומושך נשים מכל רחבי העולם. נשים שאפו מאז ומתמיד לטיפוח כללי של העור, הגוף והפנים, ובוודאי שכפות הידיים לא מוזנחות בתחום האסתטיקה הנשית. נשים אשר לא מצליחות או לא רוצות להאריך את הציפורניים הטבעיות שלהן, יכולות להיעזר בשיטות שונות.

בעבר השיטה הנפוצה ביותר להארכת הציפורניים באמצעים מלאכותיים הייתה הדבקה של ציפורניים מלאכותיות. הצרכנית הייתה מבצעת את ההדבקה אצל מניקוריסטית או בביתה הפרטי בעזרת ערכה של ציפורניים מפלסטיק ודבק מיוחד שמדביק אותן לציפורן. שיטה זו הייתה בעלת חיסרון בולט כיוון שהציפורן המודבקת הייתה מחזיקה ימים בודדים בלבד.

בשנים האחרונות פותחו שיטות רבות המכונות "בניית ציפורניים". תהליך זה מציע תוצאה אסתטית של ציפורניים מלאכותיות שנראות טבעיות יותר, וכמו כן מחזיקות למשך זמן רב יותר.

שיטות לבניית ציפורניים

התהליך מתבצע על-ידי מניקוריסטית או טכנאית ציפורניים שעברה הסמכה בתחום, זו משייפת את השכבה העליונה של הציפורן של הלקוחה, מקצרת אותה ועליה מדביקה ציפורן מפלסטיק. את המרווח בין הציפורן המלאכותית לציפורן הטבעית נוהגים למלא בחומרים שונים. הנפוצים שבהם הם אבקת אקריל וג'ל. אחת לשלושה עד ארבעה שבועות, כאשר הציפורן גדלה, נוצר מרווח בין הציפורן המלאכותית לבין הציפורן הטבעית ואותו יש למלא שוב.

לתהליך בניית והדבקת הציפורניים יש וודאי יתרונות בפן האסתטי, אולם הציפורן המלאכותית, אם נבנית בצורה לא תקינה, יכולה בקלות להוות כר לגידול של פטריות והציפורן יכולה להפוך מציפורן יפה ואסתטית, לציפורן מעוותת בצורתה וצבעה. יתרה מכך- הפטרת בציפורניים יכולה להדביק גם ציפורניים בריאות.

היווצרות פטרת הציפורניים

מרבית מקרי ההדבקה בפטרת הציפורן הם כתוצאה מהדבקה ישירה. קיימים גם מקרים של התפתחות פטריות באופן עצמאי, זאת בייחוד בציפורניים שנמצאות בסביבה לחה שעות רבות במהלך היום, כמו ציפורניים של עקרות בית. הסיבה לכך היא שפטריות אוהבות מאוד תנאי לחות ואלה הם תנאים אופטימאליים לצמיחה שלהן.

בניית ציפורניים עלולה לגרום לפטרייה בציפורן

בניית ציפורניים היא אחד הגורמים לפטריות בציפורניים. הסיבה הראשונה קשורת ליכולת ההדבקה הגדולה של הפטריות. כלי העבודה בהם משתמשת המניקוריסטית או טכנאית הציפורניים, משמשים אותה לטיפול בלקוחות רבות. אם לא דואגים לשמור על כלי העבודה סטריליים, אפשר בקלות לגרום להעברה של פטרת מלקוחה אחת לאחרת על-ידי כלי העבודה.

סיבה נוספת לצמיחה של פטרת בעקבות בניית ציפורניים היא איטום לא מושלם בין הציפורן המלאכותית לטבעית, או סדקים שנוצרו באיטום. תופעות אלה גורמות לכניסה של לחות למרווח שבין הציפורן הטבעית למלאכותית. תחילה תתפתח באזור ירוקת ומהר בעקבותיה תגיע הפטרייה.

הסיבה השלישית לצמיחת פטרייה על הציפורן נובעת מחוסר אפשרות של נוזלים הקיימים על הציפורן להתאדות. אם הציפורן המלאכותית נבנית על ציפורן טבעית שלא יובשה כראוי, נכלאת שכבת נוזל ביניהם שאינה יכולה להתאדות, ובסופו של דבר תוביל ליצירת פטרייה.

הפטריות הנוצרות בעקבות שימוש בציפורניים מלאכותיות נוטות להיות קשות יותר לטיפול. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהפטרייה נמצאת תחת שכבות של ציפורן מלאכותית ולק שהוא לרוב אטום, ולכן קשה להבחין בכך שצומחת פטרייה על הציפורן עד לשלב מאוחר יחסית בו כבר קשה לטפל בציפורן.

מניעת פטרת הציפורניים בעת הבנייה

כדי למנוע פטרת בציפורניים ראשית חשוב לברר כי טכנאית הציפורניים אצלה את מטופלת שומרת על תנאי היגיינה וסטריליות בעבודתה. בנוסף, חשוב לשים לב אם אין שינויים במבנה הציפורן המלאכותית ואם כן אז לתקנם במהירות. שלישית חשוב להתבונן ולהכיר את מבנה הציפורן הבריאה שלך כדי שתוכלי להבחין בהקדם בשינויים שחלים בה.

ראו גם:

תפקיד הפודיאטור העוסק באיבחון וטיפול של בעיות הנוגעות לכף הרגל והקרסול

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!