לק ג'ל ופטרת בציפורניים – האם מומלץ למרוח לק ג'ל על הציפורן?

פטרת ציפורניים היא מנת חלקן של נשים רבות, כאשר עיקר הסיכון הוא עבור ציפורני כף הרגל. הזיהום הפטרייתי כולל תסמינים שונים – לרבות שינוי בגוון או במרקם של הציפורן, שבירה שלה וכן הלאה – שאינם נאים מבחינה אסתטית, בלשון המעטה. עיקר הבעיה של הפטרת היא בפן האסתטי, אם כי יש מקרים בהם היא מתפתחת לכדי בעיה רפואית מורכבת יותר.

לא צריך להיות מומחה לקוסמטיקה ולטיפוח כדי לדעת שנשים רבות (וגם מספר הולך וגובר של גברים בשנים האחרונות), משתמשות בלק ג'ל למטרת טיפוח הציפורניים. השאלה שצריכה להישאל היא עד כמה מומלץ לנשים הסובלות מפטרת ציפורניים למרוח את אותו לק ג'ל ומהם הסיכונים הכרוכים בכך.

ההמלצה העיקרית: לא להשתמש בלק ג'ל

עם כל היתרונות האסתטיים של לק ג'ל עבור נשים, אסור לשכוח שיש לו לא מעט סיכונים שאינם נעימים. בין היתר מדובר כאן בקרני ה-UV אליהן נחשפות הציפורניים כאשר מייבשים את הלק ג'ל מהציפורן (נורות LED הן משופרות מהבחינה הזו, אבל עדיין עלולות להיות בעיה בעת חשיפה ארוכה).

בנוסף לכך חלק מהלקים בהם נעשה כיום שימוש עלולים להכיל בתוכם כימיקלים מסרטנים, הנפוץ שבהם עונה לשם בוטיליטד הידרוקסיאניסול. הקילוף העצמאי של הלק או השרייה שלו באצטון עלולים לפגוע בציפורניים לאורך זמן.

מסיבות אלה ואחרות, ההמלצה הנפוצה בקרב הקהילה הרפואית וגם הקוסמטית היא להימנע ככל האפשר משימוש בלק ג'ל עבור ציפורניים שנפגעו מפטרת ציפורניים. הג'ל עלול להחליש את הציפורן או לחלופין לפגוע בסיכויי ההחלמה שלה – חשבו למשל על תרחיש בו מעוניינים למרוח משחה טיפולית על גבי ציפורן על גביה לק ג'ל (צעד שרוב הנשים יימנעו מלעשות אותו).

מן העבר השני של המשוואה, יש רופאי עור המדווחים על כך שמקרים רבים של פטרת ציפורניים מתחילים מביקור אצל קוסמטיקאית, גם אם הטענה היא שטיפול בלק ג'ל נחשב לבעייתי פחות מאשר סוגים אחרים של טיפולים לציפורניים.

גם בתנאים האלה ניתן למצוא לא מעט נשים שכן מחליטות לשים לק ג'ל על גבי ציפורן "נגועה", חרף הסכנה: כך למשל נשים הנמצאות לקראת אירוע חשוב בו הן מעוניינות להיראות במיטבן, או נשים שאיבדו את סבלנותן, עקב משך הטיפול הארוך בפטרת ציפורניים.

סכנת הידבקות – שיעורי הדבקות גבוהים

אחת הבעיות העיקריות של פטרת ציפורניים היא פוטנציאל ההידבקות הגבוה של הבעיה, ששיעורי ההדבקה שלה גבוהים במיוחד. הסיכויים להידבק בפטרת ציפורניים גדלים כאשר חולקים פריט מסוים אשר על גביו נמצאים חיידקים. מכאן נובע שנשים המגיעות לקוסמטיקאית אשר טיפלה באמצעות הלק שלה בנשים אחרות שסבלו מפטרת ציפורניים נמצאים בסיכון לא קטן להידבק בפטרייה. עיקר הסיכון חל כאשר הקוסמטיקאית אינה מחליפה את הלק בין טיפול לטיפול.

לכל קוסמטיקאית יש דרך התמודדות אחרת עם הקושי המתואר כאן. יש קוסמטיקאיות שיעדיפו לא לטפל כלל בציפורניים של נשים שניכר שהן סובלות מפטרת ציפורניים, מסיבות ברורות. אחרות יקפידו על שימוש בלק אחר עבור הלקוחות האלה. טענה אחרת שעולה היא שנדרש זמן המתנה ארוך בין הטיפולים, כך שחיידקי הפטרת לא יוכלו לשגשג בינתיים ובכך יושמדו. ממש לא בטוח שלטענה הזו יש בסיס מחקרי מוצק מדי.

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!