שמן עץ התה לשיפור פטרת הציפורניים

טיפול לפטרת בציפורנייםכשציפורני הרגליים מתחילות לשנות את צבען או צורתן, זהו סימן לפטרת ציפורניים, הנחשבת לזיהום הנפוץ ביותר בקרב ילדים ומבוגרים.

אם גם אתם נמנים מאלו הסובלים מפטרת בציפורניים ועונת הקיץ בפתח – אתם וודאי מחפשים פתרונות מהירים.

כיום הטיפול הנחשב ביותר והיעיל ביותר לפטרת בציפורניים הוא הטיפול בלייזר. כמובן שיש כאלו שבוחרים לטפל בדרך שהעלות שלה פחות יקרה, אך צריך לקחת בחשבון שכל תהליך אחר עלול לקחת הרבה זמן ואולי גם הבעיה לא בהכרח תיעלם.

שמן עץ התה ידוע בתכונות החיטוי שלו. לדברי מומחים במאיו קליניק, קלינקה טיפולית במינוסטה, בוצע לאחרונה שימוש בשמן עץ התה לטיפול בזיהומים פטרייתיים בציפורניים.

הפטרת עלולה לתקוף את ציפורני הידיים והרגליים כאחד, אך הטיפול ברגליים מורכב יותר היות ושם צומחות הציפורניים בקצב איטי יותר.

תנאי לחות וחום גורמים לשגשוג הפטרת ברגליים ולכן יש להקפיד על ייבוש מלא של אצבעות הרגליים לאחר המקלחת, ורחצה טובה של הרגליים לאחר הזעה בנעלי ספורט או הליכה עם נעליים סגורות במשך שעות ארוכות. מצבים נוספים התורמים להתפתחות הפטרת הם מחלת הסוכרת או שימוש באנטיביוטיקה לטווח הארוך.

המקור של שמן עץ התה הוא עץ הגדל באוסטרליה והמכיל תכונות אנטי חיידקיות, אנטי פטרייתיות ואנטי ויראליות. הוא מחטא ומחסל את הזיהום הנגרם מהפטרת.

אופן השימוש בשמן עץ התה

כמו בשימוש בכל תרופה חלופית, תחילה יש להתייעץ עם הרופא לגבי יעילות החומר והתאמתו באופן אישי. השימוש בשמן עץ התה כולל את השלבים הבאים:

קיצוץ ציפורניים – יש להשתמש בקוצץ ציפורניים להסרת כל הציפורניים העודפות, תוך שמירה מפני חיתוך העור.

ניקוי הציפורניים – יש לנקות את הציפורניים במים וסבון כדי להסיר חומרים מזהמים.

החלת השמן

פותחים את בקבוקון שמן עץ התה, במיצוי טהור (יש להקפיד לרכוש תמצית שאינה מדוללת ומהולה), ומורחים כמות מתונה בעזרת מקלון צמר גפן על הציפורניים הנגועות. המריחה מבוצעת מקצה אחד של הציפורן לקצה השני.

יש למרוח את השמן על כל ציפורן כשהיא עדיין לחה, ואחר כך להניח לציפורניים להתייבש באוויר. הטיפול מתבצע פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע, בבוקר ובערב לאחר הרחצה. יש לגלות סבלנות שכן הטיפול לוקח מעט זמן עד לצמיחת ציפורניים בריאות חדשות.

למה מומלץ להשתמש בשמן עץ התה?

טיפול בשמן עץ התה לפטרת ציפורניים נחשב ליעיל ביותר, ומחקרים תומכים ביעילותו. אך הטיפול כרוך בהתמדה וסבלנות, שכן לא ניתן להבחין בשינוי באופן מיידי.

רקמת הציפורן החדשה מתחילה לצמוח מהבסיס ומגיעה לאורכה המלא, לעיתים, רק לאחר שנה. יחד עם זאת, טיפול זה עוזר לעצור את התפשטות הפטרת והציפורן החדשה שצומחת היא בעלת מרקם וצבע בריא.

שימושים נוספים

ניתן אף להשתמש בסבון המכיל שמן עץ התה ולרחוץ איתו את הרגליים, אך יש להקפיד על ריכוז טהור של החומר.

טיפול יעיל נוסף הוא מריחת קרם לחות מיוחד מידי לילה, המכיל שמנים המחסלים את הפטרת וכוללים שמן ניאולי, המטפל אף ביבלות שורש, שמן עץ התה, לימון ולבנדר.

גישת הטיפול האלטרנטיבי היא לטפל בגורמים מערכתיים עמוקים יותר ולכן יש לבדוק אם הפטרת מתרחשת ברגליים בלבד. כך, למשל, לעיתים סובלים אנשים, בנוסף לפטרת, גם מגרוד באוזניים או קילוף עור באצבעות הידיים.

הטיפול בשמן עץ התה להעלמת הפטרת ודיכוי התפתחותה, הוא חלק מהטיפול המשלים הכולל גם שינויים בהרגלי החיים כגון חיזוק המערכת החיסונית, הקפדה על פעילות גופנית, צריכת צמחי מרפא מותאמים באופן אישי, טיפול במערכת העיכול, ושיטות הרפייה להתמודדות עם מתח וכעסים.

מומחה המטפל ברפואה סינית מוסמך לטפל במצבים אלו וניתן להתייעץ עימו לקבלת תכנית טיפול המותאמת באופן אישי.

ראו גם:

טיפול רפואי בפטרת בציפורניים

ספורטאים? ייתכן ואתם נמצאים בסיכון מוגבר לסבול מפטרת הציפורניים

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!