פרצדורות של עקירה או המסה של הציפורן

פטרת בציפורןפטרת הציפורניים היא בעיה לא קלה, שגורמת לקושי רב אצל לא מעט אנשים ברחבי העולם. הפטרת גורמת לגרד, כאב ובעיקר קושי אסתטי, ובמקרים מסוימים עלולה גם להוביל לסיבוכים שונים. אחג הפתרונות המוכרים הוא דווקא עקירה או המסה של הציפורן.

בין הטיפולים נגד פטרת הציפורניים, מוצע למטופלים טיפול על ידי עקירה או המסה של הציפורן. בדרך זו, מרחיקים את הציפורן הפגועה מהגוף ומאפשרים צמיחה של ציפורן חדשה, בתקווה שזו תהייה נקיה ולא תיפגע מהפטרת.

טיפול זה נחשב לטיפול אגרסיבי יחסית, שמשאיר את המטופל ללא ציפורן למשך תקופת זמן ארוכה, אך עם זאת יעילות הטיפול רבה מאוד, ובמקרים רבים מאפשרת היפטרות מהפטרת המטרידה, והחזרת הציפורן למצב תקין.

חשוב לזכור שפעמים רבות, גם טיפול זה לא עוזר להיפטר באופן בלעדי מפטרת הציפורניים, ולרוע מזלם של המטופלים הפטרת חוזרת מאוחר יותר.

הסיבה העיקרית לכך היא מעורבות מיטת הציפורן בזיהום הפטרייתי, שעובר ישירות אל הציפורן החדשה.

התאמת הטיפול עקירה או המסה של הציפורן

הטיפול המדובר שכולל את המסת הציפורן ועקירתה אינו מתאים לכל אחד.

זהו טיפול שעוזר בצורה מיטבית למטופלים שסובלים מפטרת באצבע אחת בלבד, וששאר האצבעות נקיות מפטריות ואינן נגועות.

כמו כן, מדובר בפרוצדורה קשה וכואבת מאוד, שאינה מתאימה לאנשים בעלי סף כאב נמוך, או לכאלה שמפחדים מטיפולים כירורגיים.

בנוסף, תוצאת הטיפול היא תקופה ממושכת של כחצי שנה, בה יש להתמודד עם אצבע ללא ציפורן – חוויה מפוקפקת ולא נעימה, שכמובן לא מתאימה למטופלים שעוסקים בפעילות פיזית או נדרשים לשלמות הציפורניים (ראו גם: ציפורן חודרנית).

הטיפול להמסת הציפורן

עקירה או המסה של הציפורן מתבצע על ידי משחה המכילה אוריאה בריכוז גבוה, שממיסה את הציפורן על ידי תגובה כימית.

מדובר בטיפול כואב ולא נעים, שגם כן כולל הרדמה מקומית. השימוש במשחה גורם להמסה הדרגתית של הציפורן, עד להיעלמותה בסוף התהליך.

במהלך הטיפול, מסירים באופן איטי ומבוקר את פיסות הציפורניים שנמסו, עד שבסופו של דבר נעלמת הציפורן ממקומה ומיטת הציפורן נחשפת.

מדובר בפרוצדורה לא נעימה, שבסיומה המטופל נשאר ללא ציפורן. מלבד החומר הממיס, משתמשים גם בחומר אנטי פטרייתי, שתפקידו לטפל באופן סופי בפטריות ולחסלן.

ניתוח לעקירת הציפורן הפגועה

הניתוח שמשמש להסרת הציפורן הפגועה הוא ניתוח קשה וטראומתי, שגורר כאב רב. מדובר בטיפול אחרון, לאחר שהטיפולים המסורתיים לא הצליחו לגרום לשיפור המצב, והפטריות משפיעות באופן משמעותי על אורח החיים של המטופלים.

בעקבות העובדה שמדובר בטיפול כואב ביותר, התהליך לעקירת הציפורן מתחיל כמובן בהרדמה מקומית של הציפורן הרלוונטית.

בעזרת אמצעים מיוחדים, מרימים את הציפורן ממיטת הציפורן ובהדרגתיות מושכים את הציפורן החוצה. בעזרת טכניקות שונות, מוציאים את הציפורן ממקומה ומשאירים את המטופל ללא ציפורן באצבע הרלוונטית. לאחר הניתוח, חשוב לשמור היטב על החלק החשוף, ולאפשר לו החלמה טובה ובריאה.

השמירה על פצע הניתוח

לאחר הניתוח הלא פשוט והטיפול הכימי הלא נעים, נשאר פצע חשוף הכולל את מיטת הציפורן, ויש לטפל בו על מנת להביא להחלמה של האזור, ולאפשר צמיחה מחודשת ותקינה של הציפורן.

לאחר הטיפול, נדרש להשרות את הרגל במים פושרים למשך 24-48 שעות. לאחר מכן, יש להקפיד על חבישה מתאימה ולטפל באמצעות משחות אנטיביוטיות וחומרים נוספים שמקלים על הכאב ומאפשרים את שיפור המצב והצלחת הטיפול.

חשוב לזכור שבתקופה שלאחר הניתוח, מיטת הציפורן נשארת חשופה, ובכך עלולות להיגרם פגיעות משניות שגוררות כאב רב וסבל ממושך מצד המטופל.

עם זאת, מדובר בטיפול יעיל שמאפשר להיפטר לפרק זמן מסוים מפטרת הציפורניים הטורדנית ולשפר את מצבם של המטופלים.

אולי יעניין אותך גם:

טיפול פוטודינמי בפטרת הציפורן

הגורמים לפטרת הציפורניים

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!