תרופות לטיפול בפטרת ציפורניים

תרופותאם אתם סובלים מפטרת בציפורניים, אתם בוודאי יודעים כמה קשה להתנהל עימה במיוחד בחודשי האביב והקיץ. יש כאלו שמתמודדים עם הפטרת על ידי הסתרה – נעילת נעליים או מריחת לק בצבע אך אלו פתרונות לא מומלצים לטווח הארוך, אולי כמה תרופות לטיפול בפטרת ציפורניים יכולות להוות פיתרון עבורכם.

יש כאלו שיעידו כי טיפולים טבעיים ותרופות סבתא עזרו להם, אבל זה ארך המון זמן. אחרים יפנו ישירות לטיפול לייזר שנחשב כיום לטיפול היקר ביותר, אך גם היעיל ביותר לטווח קצר. במידה ובחרתם לעבור טיפול זה, חשוב מאוד לערוך השוואת מחירים של טיפולי לייזר לפטרת בציפורניים, שכן באמצעות כך תוכלו לסגור על הטיפול היעיל והמשתלם ביותר.

בין הטיפולים היעילים (אך שעלולים גם לקחת זמן) הם הטיפולים התרופתיים אך יש לקחת בחשבון שהם עלולים לפתור דבר אחד (את הפטרת) ולגרום לתופעות לוואי אחרות.

הטיפול בעזרת תרופות לפטרת ציפורניים מתחלק לטיפול מקומי המבוצע על ידי משחות, לק, קרמים ותכשירים נוספים, וטיפול סיסטמי המתבצע על ידי נטילת תרופות אנטי פטרייתיות דרך הפה.

באופן כללי, הטיפול היעיל ביותר בפטרת הציפורניים נעשה בצורה פומית, כלומר על ידי תרופות לטיפול בפטרת ציפורניים שנלקחות דרך הפה. תרופות אלה מגיעות אל זרם הדם ומשם ממשיכות אל הציפורניים, חודרות אותן ונלחמות בפטריות.

באמצעות השימוש בתרופות אלה ניתן להפחית באופן משמעותי את הופעת פטרת הציפורניים, ולהגיע להיעלמות המחלה תוך מספר שבועות.

בדרך כלל, נהוג לשלב טיפול תרופתי עם טיפול מקומי, המתבצע כאמור על ידי לק או משחות. בדרך זו, ניתן להגיע לתוצאות מרשימות, ולהיפטר מהפטרת בצורה יפה.

חשוב לזכור שפטרת הציפורניים תמיד יכולה לחזור, ומקרים בהם הפטרת חוזרת זמן קצר אחרי שנעלמה אינם מפתיעים.

ברוב המקרים הטיפולים הכי אפקטיביים הם או באופן פומי, כלומר תרופות דרך הפה או טיפול בלייזר. מי שלא מעוניין בתופעות לוואי שעלולות להביא עימן התרופות ומוכן להשקיע בטיפולי לייזר, רוב הסיכויים שהפטרת תעלם לאחר כמה טיפולים בודדים (תלוי בחומרת המצב).

מומלץ לפנות למכונים מומחים ובעלי תו תקן ואישור של משרד הבריאות הישראלי (כמו קליניקה כרמל).

תרופות לטיפול בפטרת ציפורניים

הדור החדש של התרופות האנטי פטרייתיות כולל את החומרים itraconazole ו-terbinafine. מדובר בחומרים יעילים מאוד, שמאפשרים להגיע לתוצאות יפות תוך זמן קצר.

השימוש בתרופות אלה מציע למטופלים אחוזי שיפור גבוהים, מעט תופעות לוואי והחלמה תוך פרק זמן קצר. במקרים בהם לא ניתן להשתמש בתרופות אלה (בגלל סיבות כמו אלרגיה או אינטרקציה עם תרופות אחרות), ניתן גם להשתמש בפלוקונזול.

היעילות של תרופות אלה גבוהה מאוד, בעיקר בגלל חדירות טובה של החומר הפעיל אל תוך הציפורן. על מנת לשפר את הטיפול ולהוריד את מינון התרופות הנלקחות, מקובל כאמור לשלב את הטיפול דרך הפה עם טיפול מקומי על ידי תכשירים שונים.

איטראקונאזול

אחת תרופות לטיפול בפטרת ציפורניים היעילות המשמשות לטיפול בפטרת הציפורניים היא איטראקונאזול, הידועה בשמות המסחריים ספורנוקס או איטראנול.

התרופה פועלת במנגנון הנלחם בדופן תא הפטרייה, ובכך גורם לחיסולה. מלבד פטרת הציפורניים והעור, איטראקונאזול משמש לריפוי מחלות פטרייתיות אחרות, כמו פטרת הנרתיק או קנדידה בריריות הפה.

ברוב המקרים שימוש באיטראקונזול לא גורם לתופעות לוואי משמעותיות, אך מטופלים מסוימים עלולים לחוש רע, לפתח פריחה ולהרגיש בחילה והקאות.

כמו כן, סיכון נדיר אך חשוב של השימוש באיטראקונאזול הוא נזק כבדי, ולכן חשוב מאוד להפסיק את השימוש בתרופה במקרה של התפתחות סימני מחלת כבד.

טרבינאפין

תרופה נוספת לטיפול בפטרת הציפורניים ובמחלות פטרייתיות אחרות היא טרבינאפין, המוכרת גם בשם לאמיסיל.

זוהי תרופה הפוגעת בספקטרום קטן יותר של פטריות, אך נחשבת ליעילה מאוד בטיפול בפטרת הציפורניים ובמחלות פטרייתיות אחרות.

מבחינת פטרת הציפורניים, שימוש בטרבינאפין נחשב ליעיל ביותר, ולעומת תרופות אחרות השימוש בטרבינאפין הוכח כיעיל יותר בחיסול פטרת הציפורניים.

הטיפול מתבצע על ידי כדור ביום למשך מספר חודשים, אך השפעת הטיפול נראית לעין מאוחר יותר, לאחר שהציפורן צמחה מחדש.

מבחינת תופעות הלוואי, השימוש בטרבינאפין גורם בעיקר לפריחה וגרד בעור, אך עשוי גם לגרום לבחילה, כאבי בטן, הקאות, כאבי ראש וסחרחורות.

טרבינאפין מסופק גם כקרם (למיסיל קרם), אשר השימוש בו עוזר לשפר את מצב הציפורניים ומגביר את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

פלוקונאזול

פלוקונאזול היא תרופה יעילה מאוד לטיפול בפטריות, ולעתים משמשת גם כטיפול בפטרת הציפורניים.

התרופה יעילה במיוחד כנגד פטריות מסוג קנדידה ובדרך כלל לא גורמת לתופעות לוואי משמעותיות.

בניגוד לתרופות אנטי פטרייתיות אחרות, היתרון הגדול בשימוש בפלוקונאזול הוא מיעוט תופעות לוואי, אל מול יעילות גבוהה בהשפעת הטיפול.

פלוקטנאזול הוא תרופה אנטי פטרייתית ידועה, אך למרות זאת עדיין לא נפוץ בטיפול בפטרת הציפורניים, וכרגע נמצא בשלבי אישור אחרונים על ידי ה-FDA  כטיפול לפטרת הציפורניים.

ראו גם:

הגורמים לפטרת הציפורניים

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!