תזונה נכונה לטיפול בפטרת הציפורניים

תזונההסובלים מפטרת הציפורים בוודאי מרגישים מתוסכלים במלחמה המתישה נגד הפטרייה. בין אם הפטרת מטופלת בטיפול טבעי או בטיפול תרופתי, כדאי לבדוק גם את האפשרות של שינוי תזונתי, שמטרתו לחזק את המערכת החיסונית מבפנים ולתמוך בטיפול החיצוני.

גם אם השינוי נראה מורכב ומסובך, הרי שבסופו של דבר הניקוי יועיל לגוף וגם יקנה לו כלים להתמודד עם מתקיפים עתידיים, מלבד פטרת הציפורניים.

תזונה נכונה לטיפול בפטרת הציפורניים מתחיל בניקוי הגוף והרחקת רעלים בעזרת עלים ירוקים

מטרת השינוי התזונתי היא לסייע לגוף להתמודד טוב יותר עם התקפות מבחוץ ומבפנים של טפילים ופטריות, בהם פטרת הציפורניים.

כאשר מערכת החיסון חזקה, הגוף מסוגל להתמודד באופן אפקטיבי יותר עם פלישות של גורמים זרים ולא מאפשר להם למצוא נחלה בתוכו.

הצעדים הראשונים לניקוי הגוף והרחקת רעלים יהיו הפסקה של צריכת מזונות מעובדים וסוכרים מחד וצריכה מרובה של ירקות, ובעיקר ירקות עלים ירוקים, מאידך.

הירקות הירוקים תורמים לגוף ויטמינים ומינרלים חיוניים לתפקודו ומכילים נוגדי-חימצון ושאר מרכבים תזונתיים המחזקים את הגוף ונחוצים לפעילות תקינה של מערכות ההגנה שלו.

ירקות ירוקים מומלצים הם חסה, כרוב עלים, תרד, עלי מנגולד, עלי סלק וכו'. גם מלפפונים וקישואים טובים לגוף באותה מידה. מומלץ לשלב עלים ירוקים בסלט, לאדות אותם או לרסק אותם בתוספת נוזלים ופירות.

סוכרים ופחמימות מזינים את הפטרייה

המטרה העיקרית בטיפול תזונה נכונה לטיפול בפטרת הציפורניים היא להרעיב את הפטרייה ולמנוע ממנה מזונות שהיא מתקיימת מהם. אחד הגורמים לפטרת הציפורניים הוא צריכה לא מבוקרת של מזונות המכילים פחמימות וסוכרים.

פטרת הציפורניים, ככל פטרייה הגדלה בגוף, ניזונה מסוכרים, שבכללם גם פחמימות פשוטות. הפחתה ואף הימנעות של מזונות עשירים סוכר ובפחמימות פשוטות עשויה לסייע לגוף להתנגד לפטרת הציפורניים ולהיפטר ממנה.

על כן, במקום לצרוך פחמימות פשוטות, שמקורן בקמח לבן, יש לעבור לצרוך פחמימות מורכבות, שמקורן בדגנים מלאים: חיטה מלאה, שיבולת שועל, קינואה ודוחן הם דוגמאות לדגנים המומלצים לצורך הרעבת הפטרייה.

לצידם כדאי לצרוך קטניות שונות כמו חומוס, שעועית, אפונה ועוד. מומלץ להימנע מסויה, כיוון שיתכן שהיא מהווה מזון אלרגני עבור הפטרייה.

ניתן להחליף את צריכת תפוחי האדמה בתפוח-אדמה מתוק (בטטה).

את הסוכר ניתן להחליף ברכז תפוחים טבעי ולא מסוכר וכן בסטיביה.

ויטמינים C ו-D

יש להקפיד על צריכה ו/או השלמה של ויטמינים  C ו-D . ויטמין C מסייע לחיזוק המערכת החיסונית וויטמין  D מסייע לגוף לספוג את כל הויטמינים והמינרלים. מחסור בויטמיןD הוא קריטי ועל כן יש לבדוק בהקדם את נוכחותו בגוף.

מזונות אלרגניים

ייתכן שהפטרת ניזונה ממזונות אלרגניים נוספים, מלבד סוכרים ופחמימות פשוטות. בין המזונות האלרגניים, המעודדים התפתחות של פטרת העור והציפורן, ניתן למצוא חלב ומוצריו, ביצים, גלוטן (המצוי בחיטה), סויה, קקאו ועוד. גם צבעי מאכל וחומרים מלאכותיים שונים המוספים למזונות מוכנים, עשויים לעודד את התפתחות הפטרייה.

מזונות נוגדי דלקת

מלבד ירקות עלים ירוקים, כגון חסה, ברוקולי, כרוב וכו', ינם מזונות נוספים העשויים לסייע בניקוי הגוף ובמניעת הפטרת. על מזונות אלה נמנים, בין השאר, פלפלים, גזר, אוכמניות (לא מסוכרות!), תפוחים, אשכוליות, אצות-ים ועוד.

מים

שתיה מרובה של מים מסייעת רבות בניקוי הגוף ובתהליכי הריפוי. יחד עם זאת, מומלץ להימנע משתיית מי ברז, שכן הם מכילים כמות גדולה של  בקטריות ושל גורמים פטרייתים, כתוצאה מהמעבר בצנרות ומהגיינה לקויה בתחנות השאיבה השונות.

מומלץ לשתות מים מורתחים או מים מינרלים.

תה צמחים

חשוב להרבות בשתיית חליטות צמחים, המסייעות בניקוי הגוף ובמניעת פטריות. בין החליטות המומלצות ניתן למנות את שן-הארי, סרפד, שוש קירח, קמומיל ועוד. יש להימנע מצריכת קפאין ככל האפשר.

ראו גם:

טיפול בלק ומשחות בפטרת הציפורניים

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!