האוכלוסייה שסובלת מפטרת הציפורניים היא המבוגרת

גיל מבוגר ופטרתפטרת ציפורניים אצל מבוגרים היא בעיה טורדנית וקשה, שמופיעה לעתים קרובות אצל אנשים מבוגרים. מסיבות פיזיולוגיות שונות, ככל שהגיל עולה הרגישות לפטרת עולה גם כן, ולכן מבוגרים רבים עלולים לסבול מפטרת הציפורניים.

הסיבות לתופעה הן מגוונות וכוללות אספקת דם לקויה לרקמות, צמיחת ציפורניים איטית וחשיפה ארוכה יותר לפטריות – כל אלה מעלים את הרגישות בקרב בני הגיל השלישי ומגבירים את היארעות מקרי פטרת הציפורניים.

פטרת ציפורניים אצל מבוגרים נגרמת בגלל אספקת דם לקויה לרקמות

בגילאים המאוחרים, פטרת ציפורניים אצל מבוגרים נחשבת לדבר די שגרתי. אספקת הדם לרקמות הולכת ופוחתת, ונוצר מצב בו חלקי הגוף הפריפריים מקבלים אספקת דם מועטה. כתוצאה, נוצר מחסור בפקטורים חיסוניים שונים ויכולת ההגנה של אזורי גוף אלה נפגמת באופן משמעותי. ולכן, פטריות מסוגים שונים מצליחות להתיישב בקלות יתרה על הציפורניים וליצור את הפטרת המפורסמת.

אצל אנשים צעירים יותר וילדים, אספקת הדם וחומרי ההגנה אל אזור הציפורניים היא טובה יותר ולכן הם חשופים פחות להתפתחות הפטרת.

אחת הסיבות לפגיעה באספקת הדם לרקמות הפריפריות נעוצה במחלות רקע שפוגעות בכלי הדם הקטנים כמו סכרת. מבוגרים רבים סובלים ממחלת הסכרת, ולכן גם סובלים מהבעיה בזרימת הדם על השלכותיה השונות, דבר הגורם לא מעט פעמים לתופעת פטרת ציפורניים אצל מבוגרים.

צמיחת ציפורניים איטית

כאשר מדובר בגיל המבוגר, צמיחת הציפורניים מתאפיינת בצמיחה איטית מאוד, בעיקר בציפורני הרגליים כך שלאט לאט עם השנים יכולה להיווצר פטרת ציפורניים אצל מבוגרים.

כמו כן, הציפורניים צומחות בצורה עבה יותר, ובכך מאפשרות מצע גידול טוב יותר לפטריות השונות. מסיבות אלה, ציפורניים של אנשים מבוגרים מאפשרות לפטריות מסוגים שונים להתיישב שם בקלות יתרה ולגרום לבעיות קשות.

קצב הצמיחה האיטי מספק לפטריות זמן רב יותר על מנת להתיישב בתוך הציפורניים. בניגוד לצעירים, אצלם תחלופת הציפורניים מהירה ומאפשרת סילוק מהיר של הפטריות, האוכלוסייה המבוגרת לא נהנית מכך ומפתחת פטרת בקלות יתרה.

כמו כן, עובי הציפורניים הרב מספק לפטריות שטח מחייה רחב יותר, שמגביר את היארעות מקרי הפטרת.

שנים רבות של חשיפה לפטריות

הגיל המבוגר גורר אחריו גם שנים ארוכות של חשיפה לפטריות, במהלכן קיימת אפשרות להידבק בפטרייה ולסבול מפטרת לאורך שנים ארוכות.

חשוב לזכור שהפטרת מתחילה אחרי הידבקות בפטרייה הנגרמת כתוצאה מלחות מוגברת בכפות הרגליים, רחצה במקלחות ציבוריות ללא כפכפים, עבודה מאומצת בנעליים סגורות וכו'. וכמובן, ככל שהגיל מבוגר יותר, האדם צובר "שנות חשיפה" רבות יותר ועלול להידבק בפטרת.

האם ניתן וכדאי לטפל בפטרת ציפורניים אצל מבוגרים?

הטיפול בפטרת הציפורניים מומלץ בכל גיל, וחשוב ביותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת הנמצאת בסיכון לסיבוכים שונים.

למרות שפטרת הציפורניים נחשבת בקרב המטופלים לבעיה מינורית שלכאורה אינה מסכנת חיים, אצל אנשים מבוגרים ובעיקר חולי סכרת פטרת הציפורניים עלולה להסתבך ולגרום לזיהום משני קשה ביותר.

לכן, חשוב מאוד להתחיל טיפול בפטרת על ידי תרופות דרך הפה המשולבות עם טיפול משחתי, בעיקר כאשר מדובר בחולי סכרת או מטופלים בעלי היסטוריה של צלוליטיס.

פטרת הציפורניים גורמת לאי נעימות המתבטאת בגרד רב, כאב ותחושה לא נעימה, ולכן חשוב מאוד לטפל בה על מנת להקל את הסבל של המטופלים ולשפר את איכות חייהם.

טיפול המקובל אצל האוכלוסייה המבוגרת

הטיפול בפטרת ציפורניים אצל מבוגרים אינו שונה מהטיפול הניתן באוכלוסייה הצעירה, וכולל שילוב של טיפול תרופתי דרך הפה עם טיפול מקומי על ידי משחות, לקים וכו'.

חשוב לזכור שכאשר מתחילים לטפל במטופלים מבוגרים, יש לשים לב להיסטוריה הרפואית ולתרופות הנמצאות בשימוש שוטף, ולהקפיד על כך שלא קיימות התוויות נגד לאינטראקציה בין התרופות השונות.

בנוסף, כדאי להתאים טיפול שאינו גורר אחריו תופעות לוואי קשות ולהנחות את המטופלים לגבי שינוי אורח החיים שיעזור לשפר את מצב הציפורניים ולהפחית את הסבל כתוצאה מהפטרת.

איזה אוכלוסיות נמצאות בקבוצת סיכון גדולה יותר למעבר של פטרת בציפורניים?

בדומה לכל מחלה רפואיות או תסמין רפואי שאנחנו מכירים, גם כאשר מדובר על פטרת בציפורניים, אזי שישנם מספר גורמי סיכון, אשר אמורי להגדיל את הסיכון אשר קיים במעבר של פטרת בציפורניים אצל מבוגרים. אצל אנשים שנמצאים באחת או יותר מקבוצות הסיכון הללו, הסבירות לפיה אותם אנשים יסבלו לאורך החיים שלהם מפטרת בציפורניים לפחות פעם אחת או יותר – היא סבירות גדולה מאוד. ככלל, חשוב לדעת שעל אף שלא מדברים ומכירים מספיק את הפטרת בציפורניים, פטרת בציפורניים, ובמיוחד פטרת בציפורניים אצל מבוגרים מהווים את אחד מהתסמינים המוכרים ביותר בעולם כיום, זאת כאשר אחוז גדול מאוכלוסיית העולם כיום סובלים או יסבלו לפחות פעם אחת לאורך חייהם מהופעה של פטרת בציפורניים. אוכלוסיות הסיכון להופעת פטרת בציפורניים הם להלן:

גיל

מחקרים רפואיים רבים מצביעים על כך שיש קשר ישיר בין הגיל שלנו לבין הסיכוי לחטוף פטרת בציפורניים. מחקרים אלה, מצביעים על כך שאנשים מבוגרים, נוטים לסבול מהופעה של פטרת בציפורניים באחוזים גדולים פי כמה וכמה מהסיכוי של ילדים להתמודד עם פטרת בציפורניים. לא די בכך, המחקרים הרפואיים מצביעים על כל שמתחת לגיל 6, כמעט ולא קיים הסיכוי לחטיפת פטרת בציפורניים. אלו הן בדיוק הסיבות לכך שחטיפת פטרת בציפורניים אצל מבוגרים היא נפוצה ופופולארית הרבה יותר.

סביבת האקלים

פטריות הן בעלי חיים לכל דבר. עבור פטריות, קרקע חמה ולחה היא קרקע נהדרת מאוד להתפתחות, רבייה, ושגשוג. לכן, במידה שאתם חיים באזורים גיאוגרפיים אשר מאופיינים בלחות וחום גבוהים מאוד, אזי שאתם נמצאים גם בקבוצת סיכון גדולה יותר למעבר וחטיפה של פטרת בציפורניים, במיוחד כאשר מדובר על פטרת בציפורניים אצל מבוגרים.

 לסיכום, אם אתם סובלים מפטרת בציפורניים ניתן לטפל בבעיה הן דרך הרפואה הקונבנציונלית והן דרך הרפואה האלטרנטיבית. טיפול ראוי יסייע לטפל בבעיה ולמנוע התפשטות של הפטרת, דבר שעלול לסבך את הטיפול לטווח הרחוק. שמני מרפא, צמחים רפואיים, משחות פעילות אלו ועוד יכולים לסייע.   

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!