טיפול טבעי בפטרת ציפורניים

פטרתפטרת ציפורניים הינה תופעה עקשנית, אשר לרוב מאד קשה לטיפול. תופעה זו נחשבת לשכיחה, במיוחד בקרב הגיל המבוגר ולכן אנשים רבים פונים דווקא לקבלת טיפול טבעי בפטרת ציפורניים.

למרות הקושי בטיפול נגד פטרת הציפורניים, ישנם רבים אשר מעוניינים לעבור טיפול טבעי בפטרת ציפורניים, ללא תלות בחומרים כימיים או תרופות. בניגוד לכל התרופות נגד פטרת הציפורניים, אשר להן תופעות לוואי פוטנציאליות רבות כמו פגיעה בכבד או במערכת העיכול, נהנה הטיפול הטבעי מחוסר בתופעות אלו.

כמו כן, הטיפול הטבעי בפטרת הציפורניים מתאווה לפתור את הבעיה באופן כליל בניגוד לטיפול הקונבנציונלי, אשר בסיומו עלולה לחזור התופעה שוב.

עם זאת, כמו רוב הטיפולים הטבעיים, גם במקרה של פטרת הציפורניים, הם יהיו יעילים יותר בתחילת התופעה. כאשר נראים תסמיניה הראשונים של הפטרייה, כדאי להתחיל לטפל בחומרים טבעיים. בדרך כלל, טיפול זה יראה את השפעתו רק לאחר פרק זמן ארוך יחסית ולכן יצריך מידה גדולה יותר של סבלנות וסובלנות, בכדי לצפות לתוצאות הרצויות.

טיפול טבעי בפטרת ציפורניים בעזרת עץ התה

טיפול טבעי בפטרת ציפורניים פופולרי הוא שימוש בעץ תה. שמן עץ התה נחשב לפורמולה טבעית, יעילה כנגד פטרת הציפורניים במריחה ישירה על הציפורן. יעילות זו נבדקה במספר מחקרים אשר מצאו הפחתה בסימפטומים ואף החלמה מידית.

שמן עץ התה יכול להופיע גם כסבון הנחשב יעיל בעת רחצת הרגליים ועוד יישומים שונים. יש לבדוק בטרם קניית התכשיר, את עובדת ריכוזו. תכשירים רבים נמכרים כאשר הם מדוללים מאד.

כמו כן, נבדקת יעילותם של שמנים נוספים אשר יכולים להועיל למצב זה. למרות שהשינוי לפעמים יהיה איטי, אפשר יהיה לראות תוצאות על גבי הציפורן עצמה. הציפורן תיראה נקייה ובריאה יותר. לפעמים היא תתרכך, עד כדי היעלמות הפטרייה ותסמיניה.

עם זאת, חשוב לפעול על פי ההוראות הנלוות לתכשירים אלה, בין אם ברחצת המקום ובין אם בעטיפת הציפורן בצמר גפן או גזה.

טיפול טבעי בפטרת ציפורניים כוללני באדם

מכיוון שהרפואה המשלימה, המזרחית, רואה בפטרת הציפורניים בעיה של כלל הגוף, המציין את חוסריו, היא משתדלת לטפל באדם כולו.

טיפול זה יכלול טיפול נטורפתי אשר יתמקד בתזונה נכונה, ניקוי רעלים ומתן צמחי מרפא. הוראות התזונה יכללו המעטה באכילת סוכרים, ממתקים, אלכוהול ופחמימות ריקות.

במקום מרכיבים אלה, יומלץ למטופל לשתות הרבה כוסות מים, לאכול פירות וירקות דגנים מלאים ויוגורטים. התזונה נחשבת כמחזקת את מערכת החיסון על מנת שזו תוכל להילחם בזיהומים המתקיפים אותה.

ישנם אנשים רבים המעוניינים בדיקור או תרפיה מזרחית אחרת על מנת לטפל בפטרת הציפורניים, כחלק מהטיפול הכוללני. טיפולים אלה יהיו יעילים, בדרך כלל, כנגד כל סוגי הפטריות הקיימות. סוג הטפיל אינו חשוב, על מנת להתאים את סוג הטיפול הספציפי, אשר מטפל בגוף ובאדם כולו.

השימוש במרכיבים טבעיים מוכנים

ישנם תכשירים מוכנים המכילים את כל אותם מרכיבים טבעיים. תכשירים אלה יבטיחו, לרוב, הבטחות ריפוי, אשר יוכלו להיות מוכחים ברגע היישום.

חלק מהתכשירים מכילים חומר אנטיספטי טבעי, תמציות בנזואין ושמנים שונים או מרכיבים מזרחיים אחרים. משחות אלו, בדרך כלל, יימכרו באופן ישיר לבתי המטופלים, אשר חייבים למרוח את התרכיב מספר פעמים ביום.

ישנם בשוק מגוון חומרים, אשר הבחירה ביניהם לפעמים מחייבת חוות דעת מקצועית. בדרך כלל, טיפולים אלה, אשר יכולים להיעשות מהבית, יהיו זולים יותר משאר הטיפולים, ומחירם יהיה סביר ונוח לכל כיס.

לפעמים תכשירים מוכנים אלה יהיו בעלי אפקט מקומי כמו גם סיסטמי. את האפקט הסיסטמי, אפשר יהיה לקבל, באמצעות תרסיסים אשר יילקחו בצורה אוראלית, ואת האפקט המקומי, באמצעות תכשירי מריחה על הציפורן החולה. יש לבדוק, בטרם לקיחת תכשירים אלה, האם יש להם את האישורים והרישיונות הדרושים.

טיפולים טבעיים יכולים להתאים לנשים בהריון, שכן לרוב אינם כוללים חומרים כימיים. להרחבה בנושא: טיפול בפטרת הציפורניים בנשים בהריון

ראו גם:

מניעת פטרת הציפורניים

טיפול בIPL  להסרת פטרת הציפורניים

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!