דרכים לטיפול והתמודדות עם פטרת הציפורניים

טיפול בפטרתהטיפול בפטרת יכול להיעשות על ידי משחות מסוגים שונים, לק, תרופות דרך הפה ולעתים גם ניתוח. כמו כן, שמירה על היגיינה ויובש בכף הרגל חשובה מאוד למניעת זיהומים פטרייתיים ולהפחתת הכאב הנגרם על רקע הפטרת.

ניתן לטפל בפטרת הציפורניים בדרכים שונות, אך חשוב לזכור שלא תמיד ניתן להגיע להחלמה מלאה, ופעמים רבות הפטרת חוזרת והטיפול לא מצליח.

טיפול לייזר לחיסול הפטריה בציפורן

כיום מדובר על הטיפול המיידי ביותר שדווח בקרב מטופלים ומטופלות. למרות שרבים נוספים העידו שהצליחו להיפטר בסופו של דבר מפטרת בציפורניים גם ללא טיפולי לייזר עדיין לקח להם זמן רב יותר לטפל בבעיה. טיפולי לייזר נחשבים היום לדרך המהירה ביותר לחיסול פטרת הציפורניים (בהתאמה כמובן לדרגת החומרה בציפורניי המטופל, כלומר יש כאלו שיצטרכו יותר טיפולים וכאלו שפחות).

לפני בחירת מכון לטיפול בלייזר בציפורניים מומלץ מאוד לאתר המלצות מפי מטופלים שכבר עברו את הטיפול ונמצאו מרוצים (וכן לאתר את אלו שאינם מרוצים מאיכות הטיפולים), לערוך השוואת מחירים מושכלת לפני הבחירה ועוד.

חשוב מאוד להבין כי טיפול בלייזר לא הוכח באופן רשמי כטיפול היעיל ביותר, אך לרוב מי שמבצעים אותו מעידים שהוא טיפול מהיר, לא כואב ולא פולשני.

משחות הנמכרות ללא מרשם רופא

בכל בית מרקחת ניתן למצוא סוגים שונים של משחות לטיפול בפטרת הציפורניים. מדובר במשחות כמו למיסיל, תכשירים כמו פונגימון וסוגים אחרים של טיפול מקומי שמספק הקלה מיידית על הכאב והסימפטומים.

למרות שמדובר בתכשירים זמינים ביותר, היעילות שלהם אינה מוכחת, ובמקרים קשים תכשירים אלה אינם עוזרים להקלה על המצב. ולכן, ניתן להשתמש במשחות האלה לטיפול במקרים קלים ביותר, אך למקרים הקשים יש לפנות לרופא העור לקבלת טיפול מתקדם יותר.

תרופות דרך הפה

על מנת לטפל בפטרת הציפורניים בצורה יעילה יותר, ולגרום להיעלמות הפטרייה בצורה מוצלחת, ניתן להשתמש בתרופות עם מרשם רופא.

לאחר בירור של הפטרת, ניתן להשתמש בתרופות אנטי פטרייתיות הניתנות דרך הפה ונלחמות נגד הפטריות. ברוב המקרים, טיפול דרך הפה מומלץ במקרים הנמצאים בסיכון גבוה, כמו חולי סכרת, אנשים עם נטייה לצלוליטיס ומטופלים הסובלים מכאב בלתי נסבל.

השימוש בתרופות האנטי פטרייתיות יאפשר לציפורניים לצמוח חזרה בצורה "נקייה", ותוך כ-6 חודשים ניתן להגיע להחלמה מלאה.

החיסרון הגדול בשימוש בתרופות האנטי פטרייתיות הוא תופעות לוואי קשות, הכוללות סכנה לכבד, פריחה ונזקים נוספים.

לק אנטי-פטרייתי

במקרים קלים, ניתן להשתמש בלק אנטי פטרייתי שיגרום להיעלמות הפטרייה. קיימים סוגים שונים של תכשירים כאלה, כמו לוסריל או בטרפן (מיקוסטר) שמאפשרים טיפול יעיל נגד פטרת הציפורניים.

הטיפול בלק מתבצע על ידי צביעת הציפורן בלק פעם ביום (כל שבוע יש להסיר את שכבות הלק ולהתחיל למרוח מחדש). התוצאות מגיעות לאחר תקופה ממושכת של כשנה, ובסופו של דבר מביאות לשיפור מצב הציפורן ולהיעלמות הזיהום הפטרייתי.

משחות הניתנות עם מרשם רופא

סוג נוסף של משחות המשמש לטיפול בפטרת הציפורניים ניתן על ידי מרשם בלבד, ומגיע בדרך כלל בשילוב עם טיפול תרופתי.

הטיפול המקומי אמנם לא מביא להחלמה מלאה מהפטרת, אך כאשר בא ביחד עם סוגי טיפול אחרים נוצר אפקט סינרגיסטי שמביא לתוצאות טובות.

ניתוח להסרת הציפורן

לעתים, אין ברירה אלא לפנות לפתרון כירורגי עבור פטרת הציפורניים. באמצעות ניתוח שבו ניתן להסיר את הציפורן הפגועה, ובמקומה תצמח ציפורן חדשה.

מדובר בטיפול אגרסיבי וקיצוני, אך לפעמים אין ברירה אלא לאפשר לציפורן לצמוח מחדש.

הטיפול הניתוחי ניתן כמובן רק במקרים ששאר הטיפולים לא עזרו, והמטופל סובל מכאב רב או נמצא בסיכון כלשהו לפתח סיבוכים.

טיפול משלים לפטרת הציפורניים

מלבד הטיפולים הקונבנציונליים, ניתן גם לשלב טיפול משלים על מנת להילחם בפטרת הציפורניים.

אחת הדרכים הפופולאריות היא טיפול בפטרת באמצעות חומץ תפוחים. יש לטבול את כף הרגל בחומץ תפוחים, למשך 15 דקות ביום. על מנת לעשות זאת, יש להשתמש בתמיסה המכילה שליש חומץ תפוחים ושני שליש מים, ולהקפיד על ייבוש הרגל בסוף הטיפול.

מניעת התפתחות פטרת הציפורניים

הדרך הכי טובה לטפל בפטרת הציפורניים היא כמובן לאמץ אורח חיים המונע את התפתחות הפטרת. שינוי סגנון החיים חשוב במיוחד עבור אנשים המועדים לפטרת – כמו חיילים, אנשים העוסקים בפעילות פיזית או כאלה המרבים להרטיב את כפות רגליהם.

ראשית, חשוב מאוד לשמור על הציפורניים קצרות, יבשות ונקיות, וכדאי לגרוב גרביים טובות ומאווררות.

כמו כן, ניתן להשתמש בטלק או באבקות אחרות לייבוש כפות הרגליים, וכמובן שכדאי תמיד לנעול כפכפים כאשר מסתובבים במקומות ציבוריים.

בהריון? סובלת מפטרת בציפורניים? חשוב שתדעי אילו טיפולים מומלץ לעבור ואילו לא. להרחבה: טיפול בפטרת בציפורניים בנשים בהריון

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!