משחות ולק לטיפול בפטרת הציפורניים

תכשירסובלים מפטרת? אם הגעתם לעמוד זה, כנראה שכן. פטרת בציפורניים היא בעיה שכיחה ונפוצה בישראל כך שאתם ממש לא לבד 🙂

יש כאלו שבוחרים בטיפול לייזר שהוא מהיר יותר וממוקד לבעיה (אך גם יקר יותר). ידוע שבחודשי האביב והקיץ בפרט מאוד חם בישראל וקשה מאוד להסתיר את הפטרת עם נעליים סגורות (גם מאוד לא מומלץ לעשות זאת).

אז איך אפשר לטפל ביעילות? האם טיפולים של משחות ולק באמת יעילים? קראו.

הטיפול בפטרת הציפורניים תלוי מאוד במצב הפטרת ובהתקדמות המחלה – מספר הציפורניים הנגועות, חומרת הפטרת, עומק חדירת הפטריות וכו'.

טיפול מקומי יכול להינתן למטופלים שסובלים מפטרת במצב קל, שתוקפת מספר מועט של ציפורניים ושעדיין לא הגיעה לעומק.

כמו כן, במקרים רבים הטיפול המקומי בא בשילוב של טיפול תרופתי סיסטמי הניתן דרך הפה, וזאת על מנת להעלות את סיכויי ההצלחה ולהבטיח החלמה מהירה יותר.

הטיפול המקומי נגד פטרת הציפורניים כולל משחות מסוגים שונים, לק אנטי פטרייתי, טיפות ותכשירים נוספים כגון אמטריקס שפועלים באופן מקומי על הזיהום הפטרייתי ובכך עוזרים לריפוי הפטרת.

השימוש בטיפול מקומי

השימוש בטיפול מקומי בפטרת הציפורניים מוגבל למקרים בהם מעורבות הפטרת כוללת עד מחצית מאורך הציפורן, ומממוקמת בחלקה המרוחק. כלומר, במקרים בהם הפטרת מפושטת, וכוללת יותר ממחצית הציפורן או פוגעת בחלק הקרוב לבסיס הציפורן, הטיפול המקומי אינו יעיל.

טיפול מקומי בלבד בדרך כלל לא מצליח להביא לריפוי מלא של פטרת הציפורניים, מכיוון שיכולת החדירה של התרופות אל הציפורן נמוכה יותר. ולכן, על מנת להגיע ליעילות המרבית, בדרך כלל משלבים את הטיפול המקומי עם טיפול תרופתי.

משחות וקרמים לטיפול בפטרת הציפורניים

אחת הדרכים הנפוצות לטפל בפטרת ציפורניים קלה היא שימוש במשחות וקרמים מסוגים שונים.

תכשירים אלה מכילים חומרים אנטי פטרייתיים שנלחמים בזיהום ועוצרים את התפשטות הפטרייה. לאחר מריחת המשחה, החומר חודר פנימה ופוגע בפטרת ועוזר להילחם במחלה.

מקובל להשתמש בתכשירים כמו למיסיל, צקלודרם, אגיסטן או אגיספור, שבאמצעות מריחתם על האזור הפגוע מאפשרים יעילות מסוימת כנגד הפטרת.

חשוב לזכור שהטיפול באמצעות המשחות יעיל רק במקרים קלים ביותר, ופעמים רבות אינו עוזר להיפטר מהפטרת בצורה טובה לאורך זמן. עם זאת, המשחות השונות משולבות בדרך כלל עם טיפולים תרופתיים או טיפולים אחרים, וזאת על מנת להבטיח שיפור במצב.

למיסיל ספריי

במקרים הקלים של פטרת הציפורניים, מקובל להשתמש במשחות מקומיות כמו למיסיל ספריי. מדובר בתרסיס המכיל את החומר טרבינפין, שעוזר בהקלה על סימני הפטרת.

השימוש בתרופה נעשה פעמיים ביום, וחשוב לשמור על כפות הרגליים יבשות בתקופת השימוש בתרופה, ולאחר השימוש בספריי.

שימוש בלק כטיפול נגד פטרת הציפורניים

טיפול נוסף כנגד פטרת הציפורניים נעשה באמצעות לק שמכיל חומרים אנטי פטרייתיים. השימוש בלק מאפשר חדירות גבוהה אל הציפורן, חיסול הפטריות ועיכוב התרבות הפטרייה.

באמצעות השימוש בלק ניתן לחסל בהדרגה את אוכלוסיית הפטריות ולהפחית את הפטרת באופן משמעותי.

שימוש בלק עוזר במיוחד למקרים הקלים, בהם משפיע על יותר ממחצית המטופלים. במקרים הקשים יותר, הצלחת הטיפול באמצעות הלק מוגבלת, ועוזרת אצל כשליש מהמטופלים בלבד.

לק בטרפן

בטרפן הוא סוג של לק לטיפול בפטרת הציפורניים בעל יעילות מוגבלת. החומר הפעיל בלק בטרפן הוא ציקלופרוקס אולמין, שהוא חומר אנטי פטרייתי בעל אפקטיביות לא גבוהה. השימוש בלק נעשה על בסיס יום יומי למשך מספר חודשים. חשוב לזכור שיש צורך להסיר את הלק הישן לפני כל שימוש, ובכך לאפשר את חידוש אספקת החומר הפעיל לציפורניים.

לק לוסריל

לוסריל הוא לק יעיל יותר, שעוזר לשיפור משמעותי יותר במרים של פטרת הציפורניים, ומגביר את קצב חיסול הפטריות.

הלק מכיל את החומר אמורולפין, שהוא חומר אנטי פטרייתי רחב טווח, הפוגע בסוגים שונים של פטריות. לעומת בטרפן, השימוש בלוסריל נעשה פעם בשבוע בלבד, אך גם כאן חשוב להסיר את הלק הישן לפני השימוש.

האפקטיביות הטובה ביותר של השימוש בלק לוסריל נעשית כאשר הטיפול מתבצע בשילוב עם טיפול תרופתי. במקרים אלה, מגיעים לריפוי ברוב המקרים, ומצב הציפורניים משתפר תוך מספר חודשים.

ראו גם:

הגורמים לפטרת הציפורניים

פסוריאזיס הציפורניים

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!