חשיבות ההגיינה במקרים של פטרת בציפורניים

היגיינההפטריות הם מיקרואורגניזמים אאוקריוטים אשר חיים בסביבה לחה וחשוכה. כאשר הפטריות מגיעות לסביבה נוחה, כמו כפות הרגליים והציפורניים הן עוברות תהליך של התיישבות במקום ויוצרים את הפטרת האופיינית.

ללא הסביבה הנוחה שמספקות כפות הרגליים והציפורניים, הפטרת לא מצליחה להתפתח והפטריות מחפשות לעצמן מקום אחר להתיישב בו. זאת לדוגמא הסיבה שהאזורים האופייניים לפטרת הם אזורים לחים וחשוכים, כמו הציפורניים ברגליים והמפשעה.

מצד שני, נדיר מאוד למצוא התיישבות פטרייתים באזורים חשופים כמו הפנים.

כאשר מדובר באדם העוסק בפעילות פיזית מאומצת בה כפות הרגליים מזיעות לאורך זמן, הסיכון להתפתחות הפטרת גובר.

הזיעה התמידית בכפות הרגליים, בשילוב החמימות והחושך שמעניקות הנעליים מספקים לפטריות מקום נהדר להתיישב ולהתרבות, ונוצרת פטרת.

בנוסף, חוסר שמירה על היגיינה מגביר את רטיבות כפות הרגליים ומונע את סילוק הפטריות מהאזור עוד לפני שהספיקו להתיישב, ולכן היגיינה לקויה גורמת במקרים רבים להתפתחות פטרת הציפורניים.

חשיבות ההגיינה בפטרת בציפורניים

כאמור, היגיינה לקויה מגבירה את הסיכון להתפתחות פטרת מכיוון שהלחות הרבה מספקת לפטריות כר גידול עשיר  ולכן יש חשיבות ההגיינה בפטרת בציפורניים.. אנשים ששומרים על היגיינה טובה מתאפיינים בכפות רגליים יבשות ונקיות, שלא מאפשרות לפטריות להתיישב בהן ולגרום לפטרת המפורסמת.

החלפת גרביים עוזרת גם כן לשמור על יובש ונקיון ולכן מונעת את התפתחות הפטרת.

כמו כן, הקפדה על ניקוי כפות הרגליים והציפורניים מאפשרת את סילוק הפטריות ומונעת את התפתחות הפטרת.

שימוש בתכשירים לייבוש העור כמו טלק, מונעים גם כן את התיישבות הפטריות ולכן יכולים לעזור מאוד לאנשים הנמצאים בסיכון.

בנוסף, ציפורניים ארוכות נוטות להזדהם מהר יותר, ולכן שמירה על ציפורניים קצרות מונעת את התיישבות הפטרת ומפחיתה את הסיכון להגעת הפטריות אל כפות הרגליים.

חשוב לזכור שהיגיינה לקויה היא אחד הגורמים העיקריים להתפתחות פטרת הציפורניים, ושמירה על היגיינה טובה הכוללת ייבוש הרגליים, החלפת גרביים וגזירת ציפורניים יכולה לעזור להימנע מהפטרת בצורה טובה.

דרכים למניעת פטרת הציפורניים בעזרת היגיינה נכונה

אנשים הנמצאים בסיכון להתפתחות פטרת הציפורניים, כמו חיילים, אנשים מבוגרים או אנשים העוסקים בפעילות פיזית מאומצת חייבים לאמץ לעצמם אורח חיים בו הם מצליחים לשמור על נקיון הרגליים. בעזרת שמירה על היגיינה נכונה ניתן למנוע את התפתחות הפטרת בצורה יפה מאוד.

לבישת גרביים מתאימות

אחת הטעויות הנפוצות המובילה לפטרת הציפורניים היא שימוש בגרביים לא מתאימות. הגרביים האידיאליות לשמירה על יובש כפות הרגליים ולמניעת הפטרת הן גרביים מאווררות. שימוש בגרבי צמר או גרבי כותנה עבות לא גורם לנידוף יעיל של הזיעה, משאיר את כף הרגל לחה ובכך מאפשר את הגעת הפטריות והתיישבותן.

החלפה של גרביים בתדירות גבוהה עוזרת בצורה משמעותית למניעת הפטרת ומאפשרת לכפות הרגליים להיות יבשות ונעימות.

ייבוש כפות הרגליים באמצעות תכשירים מתאימים

פיזור טלק בתוך הנעליים או שימוש בתרסיסים מסוגים שונים עוזר לייבוש כף הרגל ולמניעת התפתחות הפטרת. שימוש בתכשירים מסוג זה חיוני לאנשים המסתובבים עם נעליים סגורות במשך שעות יום ארוכות (כמו חיילים) ועשוי להפחית את היארעות מקרי הפטרת. כדאי להשתמש בתכשירים אלה במהלך היום וכן לאחר המקלחת.

  1. הקפדה על שימוש בכפכפים במקומות ציבוריים

אחד הכללים החשובים ביותר להיגיינה של כפות הרגליים הוא שימוש בכפכפים במקומות ציבוריים, ובעיקר במקלחות.

הליכה עם רגליים יחפות במקומות רטובים ומלוכלכים כמו בריכות, חדרי הלבשה ומלתחות מגבירה בצורה אדירה את הסיכוי להידבק בפטרייה, ולפתח את פטרת הציפורניים. ולכן, יש להקפיד על נעילת כפכפים, ושמירה על כפות הרגליים.

או השאירו פרטים כבר עכשיו
או השאירו פרטים כבר עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!